Gör en del affärer då & då. Jag tycker att det är rätt skoj, Går väll mer eller mindre aldrig back.
Men det mesta är i rätt låga summor så det är inget som ger något direkt eller är något värt att skriva om.
Men min första moppe köpte jag när jag var 13 år. Det var en Vit/Röd Honda MT-50 av årsmodell 93 har jag för mig. Såg den stå lutad mot ett skjul vid ett hus jag cyklade förbi med min kompis. Tänkte att det kunde vara ett fynd så jag knackade på och frågade om den var till salu, Svaret var ja. 1500 ville dem ha men jag gav dem 1000kr. Fick två kassar med delar då den var rätt nedplockad och så rullade jag hem med ramen för det var i princip Ramen + hjulupphängning och hjul som satt kvar.
Pappa hjälpte mig att meka ihop motorn igen, sedan polerade jag fram kromet i fälgarna & ekrarna, lackade om motorn och andra detaljer, Köpte nya kåpor, dekaler & ett nytt sadelöverdrag.
Allt som allt så la jag 1800kr på den har jag för mig, körde med den tills någon månad innan jag fyllde 15 och sålde den då för 10.000kr.
Det är väll min första affär som gav lite klirr i kassan och en jag alltid kommer att minnas.Köpte för några år sedan en till MT-50 i sämre skick än den första, motorn blev aldrig bra
trotts renovering så jag vetekatten vad det var med den. Fotpinnen var avbruten från ramen,
Alltså hela fästet. Tanken var att göra om det jag gjorde med den Vit/Röda men orken för att
meka med mopeder fanns inte kvar när man hade bil, så jag sålde den för 1800kr.
Det jag ville komma fram till är att Mopeder kan man göra pengar på, lätt mekat och billiga delar.
Tar knappt någon plats heller, så egentligen så skulle man väll göra lite mer sådant på fritiden då
det kan bli en del lättförtjänta pengar. Annars är Smuggelsprit & Tobak en bra bransch.
Vilket jag enligt forumets regler måste informera om är Olagligt för er som inte vet det, och det är inget jag uppmuntrar till.