Tjena ^^ Behöver fixa dit nummerskyltsbelysning på 200an. Men har ingen aning om hur jag ska göra det för att det både ska va lagligt och snyggt. Någon som har förslag på hur jag ska göra??
Ballt hade kanske var tatt i mitten av skylten, någon centimeter ut trycka ut en liten lampa/diod med en skärm på, som ifrån mitten lyser upp skylten
Ja, de hade ju varit en bra ide om skattemärket inte hade suttit där (finns inte på bilden). Isåfall skulle det kanske gå om man satte en precis över och en under skattemärket Men är det tillåtet att göra hål i skylten då så länge all text syns? Finns ju så mkt regler som ska följas, skulle inte förvåna mej om antingen besiktingen eller polisen skulle säga nej till de.
Ja du får göra hål i skylten. Skattemärket behöver inte sitta där efter 1/1-2010
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Ja du får göra hål i skylten. Skattemärket behöver inte sitta där efter 1/1-2010
rawan92 skrev:
Skattemärket försvinner efter årsskiftet så de kan funka ändå
Behövs inget skattemärke överhuvudtaget då? Hade jag inte hört något om försen nu . Tror ni det räcker med att sätta en diod eller lampa genom skyllten så den lyser upp eller måste man ha någon form av skärm?
Nej snälla, finns en epa här i stan som har sådana. Ser inget vidare ut!
Men däremot kan du köpa dioder och ersätta dina originallampor med. Höjer utseendet enormt och ser inte ut som att en 18 åring gått lös på bakänden!
Mvh
varför ser det inget vidare ut ?? har inte sett sådana i verkligheten någongång . han har ju flyttat plåten från sin ordinarie plats och han har ingen belysning alls till skylten just nu fatta jag för .
"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Men däremot kan du köpa dioder och ersätta dina originallampor med. Höjer utseendet enormt och ser inte ut som att en 18 åring gått lös på bakänden!
Mvh
varför ser det inget vidare ut ?? har inte sett sådana i verkligheten någongång . han har ju flyttat plåten från sin ordinarie plats och han har ingen belysning alls till skylten just nu fatta jag för .
Ser bara konstigt ut . 2st ljuspunkter för dom lyser inte direkt åt sidorna utan bara stark rakt fram (bakåt alltså).
Mvh
Ser bara konstigt ut . 2st ljuspunkter för dom lyser inte direkt åt sidorna utan bara stark rakt fram (bakåt alltså).
Mjo den detaljen missade jag.
Mvh
hur kan dom lysa rakt bakåt när dom är byggda så dom inte ska kunna göra det ?? som du ser på bilden så är det liksom bara ljus runtom
"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D