3290
Sök

m

55 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
m
Senast redigerat av Quattro_ (28 januari 2013)

Olika
907 Inlägg
19 december 2009
Är extraljusen monterade så de är svåra att ta bort eller bilen börjar tjuta när någon försöker plocka bort dem blir de söndersparkade istället...
Senast redigerat av fredriq (19 december 2009)

Mvh
Fredrik

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
19 december 2009
sätt fast en handgranat på bilen och fäst sprinten i extra ljusen. Det har ja stor lust o göra så jävlarna som inte kan hålla sina fingrar i styr lär sig något:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

207 Inlägg
20 december 2009
marwin_of_sweden skrev:
sätt fast en handgranat på bilen och fäst sprinten i extra ljusen. Det har ja stor lust o göra så jävlarna som inte kan hålla sina fingrar i styr lär sig något:)

Plus att om nån skulle vilja ha ljusena ser bilen ut som andra världskriget efteråt också roll

erixon89
20 december 2009
Rakblad under ljusen:)

Diamond
540 Inlägg
20 december 2009
erixon89 skrev:

jadu, och då kommer inte tjuven få ryck och fucka upp hela bilen sen då eller??

I'm Rick James Bitch!

Forummoderator
26 341 Inlägg
20 december 2009
diamond_ skrev:
erixon89 skrev:

jadu, och då kommer inte tjuven få ryck och fucka upp hela bilen sen då eller??

Eller anmäla det till polisen så man åker dit själv..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

erixon89
20 december 2009
Kanske lär sig att man icke skall ta någon annans saker.

74 Inlägg
20 december 2009
Om du kopplar nån form av lysraket som flyger rätt upp och som är stark nog för att ge dagsljus mitt i natten, Och en rejäl siren. Båda två går igång när nån rör extraljusen utan att ha först låst upp bilen?

Det svåra är nog bara att koppla det tongue

Fritidsutforskare på heltid

Försöker iaf
1 998 Inlägg
20 december 2009
Finns de inga relän som man kan köra ström på så de inte används och när man bryter strömmen så ger de stöm till en tuta eller nåt?

Borde ju va enkelt isåfall

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

16 197 Inlägg
20 december 2009
de går ju att koppla motorhuvskontakten i serie me fler kontakter.. men INTE via strömkablarna på extraljusen. utan du måste ha en magnetkontakt på varje lamphus iaf som du kopplar i serie.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Saab älskare!
4 597 Inlägg
20 december 2009
vad har du för larm? Har du DEFA har du en extra kabel specificerad för detta, har du CARGARD man du programmera en in/utgång till att vara jordande, så när jorden bryts så tjuter bilen, alltså när kabeln klipps så tjuter det.

78 Inlägg
20 december 2009
Köp dig en lighton båge istället, så kan du ta av extraljusen när du vill istället.

blacken
20 december 2009
Använd en tvåledad kabel med skärm, och kopplar skärmen till larmet. Och rakbladen är en klassiker liasom när ens fingrar är sönderskurna rejält så tror jag nog att man inte är så värst kapabel att vilja hämnas, utan man får nog smärre panik när det paltar som fasen om fingrarna och eventuellt ens fingertoppar ligger på marken. Synd bara att det inte är lagligt.
Prova även med att använda bultar som går av och bildar en nitskalle när dom har blivit åtdragna..

212 Inlägg
20 december 2009
erixon89 skrev:
Kanske lär sig att man icke skall ta någon annans saker.

OT: men om den grejen med rakblad. hörde en kille som hade monterat något kjolpaket efter ett tag blev han av med det. dom var där och montera ner det för honom under natten. han blev trött på det, beställde ett nytt och försäkrade sig genom att montera rakblad vid fästena. gick ett tag och någon dök upp (kanske samma kille?) under natten och skulle sno det. han som ägde bilen hörde att det skrek till utifrån huset, stack ner och fann killen på plats. känner inte denna personligen som jag fick höras om, så om det är sant är ju upp till var och en. kan ju fungera.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
20 december 2009
Quattro_ skrev:
Funkiee skrev:
vad har du för larm? Har du DEFA har du en extra kabel specificerad för detta, har du CARGARD man du programmera en in/utgång till att vara jordande, så när jorden bryts så tjuter bilen, alltså när kabeln klipps så tjuter det.

Jag har Cargard larm. Hur gör man för att programmera en utgång till att vara jordande? och varifrån är det tänkt att jag ska dra kabeln?

Jag ska se om jag kan fixa fram hur man ska göra!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 december 2009
Jag håller på smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
21 december 2009
a-rosdahl skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Plus att om nån skulle vilja ha ljusena ser bilen ut som andra världskriget efteråt också roll

Sant men han kommer nog kunna skilja på ditt i mitt efteråt:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Bingolotto elller !
79 Inlägg
21 december 2009
Rakblad ?? Vem vill ha massa aids blod över hela bilen ???? tongue hehe
Bad bad idea....

http://cargard.defa.com/bruksanvisningar.html

Klicka bara på monteringsanvisning på vad du nu har för modell...  Längst bak i instruktionen finns schema..
Hitta kabeln som larmar när jorden bryts och dra kabeln snyggt genom extraljusen...

55 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
hellrejjser skrev:
Rakblad ?? Vem vill ha massa aids blod över hela bilen ???? tongue hehe
Bad bad idea....

http://cargard.defa.com/bruksanvisningar.html

Klicka bara på monteringsanvisning på vad du nu har för modell...  Längst bak i instruktionen finns schema..
Hitta kabeln som larmar när jorden bryts och dra kabeln snyggt genom extraljusen...

Tackar, tydligen ska jag kunna dra från samma ställe som magnetkontakterna under huven kommer ifrån för dem larmade vid brytning av jord:)

Sök