3810
Sök

Volvo RTI med TV-box

121 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Någon som vet var alla kablar går till på en TV-box: Volvo nr 8673100-1  PAL, sitter i en V70 -04. Jag tänker koppla in lite mer, digitalbox mm. Vet någon vad som är antenn, ljud, videosignal mm.
Hur gör man för att ta bort det att bilden försvinner vid körning, passagerarna vill kanske se.
/ Lars

517 Inlägg
20 maj 2006
lånar tråden lite.... så man måste ha box för att kunna se några kanaler överhuvudtaget nu? eller får man bara 1,2 och 4:an som förut?

Hade planer på att köpa en liten lcd-tv som man kunde ha i bilen, men då kom jag på att det övergick ju till digital för ett tag sedan... Känns ju lite överdrivet att skaffa en digital-decoder och en massa kanaler för flera tusen när man bara kollar lite då och då sad

121 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
Ghost_Face skrev:
lånar tråden lite.... så man måste ha box för att kunna se några kanaler överhuvudtaget nu? eller får man bara 1,2 och 4:an som förut?

Hade planer på att köpa en liten lcd-tv som man kunde ha i bilen, men då kom jag på att det övergick ju till digital för ett tag sedan... Känns ju lite överdrivet att skaffa en digital-decoder och en massa kanaler för flera tusen när man bara kollar lite då och då sad

När analoga nätet är avstängt måste alla ha en digital-TV-box, enklast är då via marknätet. Det går fortfarande att få in 1:an, 2:an och 4:an utan abonnemang samt att det är på gång ett antal till fria kanaler, med programkort och abonnemang går det att få in ännu mer kanaler. Fördelen med digital-TV är att bilden blir bra om mottagningen är bra, dålig mottagning resulterar i ingen bild. Det finns billiga 12V-digitalboxar för 600 kr, koppla den till en LCD-TV och du har enkelt TV i bilen, antennen bör väl vara en aktiv antenn avsedd för digitalmottagning (kort sprötantenn). Om sen TV-mottagningen blir bra hänger på hur långt du bor från sändaren, hur omgivningen ser ut runt om mm.
Hälsningar LAE

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
19 juni 2008
Är det någon som kan förklara hur man får fart på tvn....är ju 1000en kablar...vart kan man köpa en box?Någon som vet?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
19 juni 2008
Ingen

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
22 juni 2008
Någon borde känna till det?Eller

Sök