2680
Sök

Brus när jag avnänder mig av fm-sändare.

474 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
#1
Tjena!
Har varit helt ovetande om min fm-sändare i telefonen men ikväll så hittade jag på den och synkade med bilstereon. Ljudet när det är en låt på är klockrent faktiskt men när det är lite tystare eller paus mellan två låtar så susar det, ganska mycket till och med!

Går det att komma ifrån på något vis?

Kan man även på så att volvos hu-803 visar låtarna som spelas i skärmen när man kör via fm-sändare?

God jul & Gott nytt år! smile

Kommentera & Rösta ! ©

4 005 Inlägg
21 december 2009
#2
wallingstam skrev:
Tjena!
Har varit helt ovetande om min fm-sändare i telefonen men ikväll så hittade jag på den och synkade med bilstereon. Ljudet när det är en låt på är klockrent faktiskt men när det är lite tystare eller paus mellan två låtar så susar det, ganska mycket till och med!

Går det att komma ifrån på något vis?

Kan man även på så att volvos hu-803 visar låtarna som spelas i skärmen när man kör via fm-sändare?

God jul & Gott nytt år! smile
Om FM-sändaren kan skicka ut mp3-ID-taggen i RDS-format så är det möjligt ja. Har dock aldrig sett en fm-sändare med sådan funktion! hmm


474 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
#3
Hur vet man om den gör det då? FM-sändaren är i min nokia N900

Kommentera & Rösta ! ©

ljudfantast
1 372 Inlägg
21 december 2009
#4
Högsta sannolikhet nej, ingen extrafunktion i någon mobil skulle ha den egenskapen.

Varför det brusar är för att signalen blir oren mellan låtarna och vid paus osv, alltså spelas ingen låt så skickas viss signal ändå men en svag sådan och det är det du hör i form av brus. Rent personligt så är FMsändare förkastligt. Om det inte handlar om Bluetooth eller någon typ av eventuell IR-teknik så bör man köra mediat internt mellan enheter.

16 197 Inlägg
22 december 2009
#5
fm sändare e inge vidare.  vill man ha bättre ljud så kör man me Demsion"box".. sååå mycke bättre.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 337 Inlägg
22 december 2009
#6
Bruset mellan låtarna är väl i princip omöjligt att eliminera, tyvärr. Och jag har väldigt svårt att se att FM-sändaren i en mobil skulle RDS:a ut ID-taggarna på låtarna. Har aldrig sett den funktionen i någon FM-sändare, men det vore sjukt smutt.

474 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
#7
Telefonen skickar ut så det står nokia iaf i stereon... borde ju vara nå snarlika typ av signal som skickas för att se låtinfo i stereon.

Kommentera & Rösta ! ©

2 665 Inlägg
23 december 2009
#8
För att få bort bruset så koppla in en kabel.

OM det inte är så att bruset redan fanns på musik materialet från början.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!


Sök