Myran:
Tråkigt att du är missnöjd.
Jag vill inte förstöra tråden, men det är viktigt att sånt här besvaras. Jag kan berätta lite hur vi arbetar så att du får inblick "bakom skalet".
LeveranstiderVi har haft flera interna diskussioner om detta. Det finns ett problem när man är beroende av en utomstående 3:e part, som t.ex. en leverantör eller ett fraktbolag. Problemet är att man inte har 100% kontroll på situationen. Det är inget som är unikt för PBZ, utan det är en generell regel inom all handel där 3:e part är inblandad. Det har gjort att vi beslutat att vi aldrig, oavsett anledning, ska
lova några leveranstider, för då och då kan det bli fel och då har man förlorat trovärdighet pga. att man sagt något som inte uppfylldes, även om man själv inte var orsaken till att det utlovade inte uppfylldes.
Som du kan tänka dig ligger det i mitt absoluta intresse, att den information vi förmedlar har hög trovärdighet. Trovärdigheten följer en genom tiderna. Till min vetskap är alla här 100% ärliga i den information som förmedlas (skulle något annat förekomma blir det varning direkt och därefter avskedning). Tror man att något dyker upp nästa vecka innerligt, är det klart att man ska kunna förmedla att
"jag tror att delen dyker upp nästa vecka". Om detta sedan av t.ex. kunden tolkas som ett absolut faktum, att delen
faktiskt dyker upp nästa vecka, är något som vi inte kan styra.
Jag vet av erfarenhet att den misstolkningen kan ske ganska enkelt. Att om vi hoppas/tror/räknar med en viss leveranstid och förmedlar det precis på det viset, utan krumelurer, kan ändå kunden ha uppfattat det som-, och räknat med att den leveranstiden är det som gäller, varpå om den senare visar sig inte stämma, kanske vi olyckligtvis hängs ut på t.ex. Garaget.org.
Nu säger jag inte att så är fallet och jag känner inte till ditt fall i detalj, men med kännedom om att våra interna rutiner och överenskommelser vanligtvis brukar efterföljas av vi som är här, hoppas jag att vi har följt dem när det gäller just informering av leveranstider i det här fallet.
KompensationVi brukar ge morötter till bra kunder och kompensation när något har strulat till sig lite för en kund. Det gör vi vanligvis på eget initiativ utan att kunden frågar efter det. Däremot om man som kund inte är nöjd med något är det också viktigt att man för upp det på ytan, på så vis kan det komma till vår kännedom så att vi kanske kan tänka om och välja en annan (bättre) lösning.
Eftersom jag inte vet ditt namn och inte känner till ärendet i detalj kan jag inte reda ut mer än så här långt just nu. Däremot om du vill få klarhet i det är du mer än välkommen att höra av dig till mig på 018-169342 (Arash).
Lite statistikRent generellt kan jag säga att en missnöjd kund kan på internet upplevas som 1000st i form av olika "jag-har-hört-varianter" och "jag-har-en-kompis-som...". Tänk er då om det finns en handfull (bland tusentals nöjda)...
Enligt en undersökning vi har gjort är den absoluta majoriteten av våra kunder återkommande inom 12-18 månader. Vi har utvecklats i en mycket hög takt för varje år som har gått, man kan tydligt se det här:
http://www.pbz.se/historia.php2009: 23% ökning i omsättning mot föregående år.
2010: Har efter sex månader omsatt lika mycket som hela 2009, alltså en fördubbling (bokslutsmånad juni varje år).
Under kalenderåret 2009 anställde vi fem nya och beräknar få tillökning med ytterligare 2-3 under våren (totalt inkl. delägare 10st).
Hör gärna av dig till mig så reder vi ut detta. Jag har startat och drivit PBZ sedan 2003 på dubbel heltid och, missförstå mig inte, det är
mitt liv, även om det nu finns delägare som avlastar mig enormt. Det är du och våra andra kunder som har gjort det möjligt och ni är det som är absolut viktigast för mig.
Mvh
Arash