BilfaktaBil: Nissan 200sx R/S
Årsmodell: 1990a
Motor: 4cyl 1,8L 16v.
Effekt orginal: 168hk
Nuvarande effekt: ca 310hk
Trimm vid köp:
*Walbro soppa pump
*Hårdare Koppling
Styling vid köp:
Exteriör:
* Tonade rutor
Interiör:
* Polerad växelknopp
* Turbomätare
* Oljetemp mätare
* Mätare i A-stolpen
* Kapad växelpetare
Det som kommer och det som gjort
Trimm :
* [X] El-fläkt
* [X] Extratorgrenrör
* [X] Trimchip steg 2
* [X] 3" frånturbon till cat
* [X] 3"cat
* [X] Walbro 255L/h pump in tank
* [X] Z32 llm
* [ ] AEM Luftfilter Dryflow 76mm
* [ ] Malpassi BTR 1:1,2 @ 3,5bars grundtryck
* [X] Garrett GT28
* [X] Rev2 fmic kit
* [X] 444cc Spridare
* [X] Greddy dump
* [X] Steg 3 chip med sockel
Styling :
Exteriör:
* [X] Nya fälgar
* [x] Egen plockat kjolpaket(front spoiler ,sidor ,bak spoiler)
* [X] Lackering
* [X] Drifting vinge
* [X] "ombyggda" framlampor
* [X] Tonade orginal baklampor
* [ ] Blå silicon slangar till vattenkylningen
* [ ] 35mm tillläggs spacer bak
* [X] Lysdioder som parkljus fram
* [ ] Diodblinkers
* [X] Diod sidoblinkers
Interiör:
* [ ] Fasta sportstolar (svarta)
* [ ] 4 punkt (röda) 3" bälten
* [X] Nivola DSX ratt (svart) 350mm
* [ ] Borttaget baksäte
* [ ] Sparco fotplattor
MediaSterio: JVC KD-G342
Högtalare:
Gas Alpha 625X 6-1/2" 2-way speaker och
Gas Alpha 6925X 6" X 9" 3way speaker.
Bas:
Gas Alpha 12" 1225X
Slutsteg:
Gas Alpha X 2100
Bilder på bilen när ja köpte den:
Och så här ser den ut nu :
Lite bilder under bygget :
Idag fick jag gjort första teststarten/körning med bilen och även monterat inredningen.
Lille nisse får se sol på mycket länge och den är dammig för tog korten innan ja blåste av den
Nu var bilen lackad, kommer mer bilder när allt är monterat
Lite nya bilder med dom andra fälgarna på
Och vad som händer i nuläget:
Så nu var det tid för att lyfta ur motorn, då ja köpte mig en motorlyft+ motorstativ från Pela.
Lyftet gick helt felfritt
Och så var den ur
Upp me den i stativet
Tomt blev de
Började med att ta av turbo och grenrör
Sedan remmar och remhul, samt kamremms kåpan och kamremmen
Insuget åkte av och adapterplattan till insuget där spridarna sitter
Lite delar blir det
Och så togs toppen av
Motorn vändes och så lossades tråget och kolvarna/stakarna
Och så hittade jag vart felet var ett av lagrena var nerslitet så var tur att man tog ner det innan man fick ras
Nu ska bara allt tvättas och sendan sätta ihop med nya packingar, bultar och kolvringar.
Idag blev blocket tvättat i en karuselltvätt, blev sjukt rent men galet tråkigt och matt.
Före:
Tvättat:
Hornat och lackat: