Efter att han tvättat och blött ner ordentligt på golvet så åkte det på ett dimmlager som fick torka en stund och sedan åkte färgen på och det blev kanon för att vara första gången jag lackar helt själv fick inget rinn och det blev jämnt o fint
Senast redigerat av turbo_karlsson (17 september 2010)
ser riktigt bra ut karlsson , ser fram emot slutresultatet , skall själv slipa grunden from måndag , sen blir det lack för mig med
Tackar det gör jag med, kände inte för att lämna in den på lack då det inte kommer bli någon utställningsbil direkt utan den ska ju användas med din kommer bli redigt nice med din lackkunskap
bara man tar det lite lungt å inte stressar så kan man få till ett kanon jobb med en så kallad garage lack , finns bra jobb å finns grymt dåliga jobb , detta ser bra ut
får väl hoppas min kommer bli minst lika fin som din
bara man tar det lite lungt å inte stressar så kan man få till ett kanon jobb med en så kallad garage lack , finns bra jobb å finns grymt dåliga jobb , detta ser bra ut
får väl hoppas min kommer bli minst lika fin som din
Det är mycket tid nerlagt på det så hoppas på att det ska bli godkänt sen blir det självklart kanske inte lika bra som om en lackerare hade gjort det men dom jobbar ju med det varje dag och jag gör det efter mina 8 timmar på det vanliga kneget + deras erfarenhet är långt över min men man lär ju sig med tiden. Klart den kommer bli
Igår så lackades karossen med, dock var det hyffsat svårt då jag inte fick upp någon riktigt värme så hade lite problem med rinn men allt går ju att lösa
Bara taket,dörrarna och lamplocken kvar sen är man klar ÄNTLIGEN !
Senast redigerat av turbo_karlsson (20 september 2010)
alla tummar upp från mig , ser riktigt nice ut , rinningar suger hoppas det löser sig
Ja det gör dom verkligen men får ju tänka på att ja inte lackat speciellt mycket och att det va på gränsen med tempraturen så får väl skylla mig själv lite som tur är e ju inte färgen slut så i värsta fall får man slipa ner det värsta och göra om det tills det blir rätt, ibland får man gå den hårda vägen för att lära sig