3804
Sök

varv i rondell

lastbils chaffis......
299 Inlägg
21 maj 2006
haha räkner inte heller direkt men tycker dock de skulle vara en rätt konstig lag.... räknas inte en rondell som ett eget körfält??

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

424 Inlägg
21 maj 2006
hahahaah varför skulle man köra mer än ett varv???????????????????????????????????? av vilken anledning? big_smilebig_smile

**// Toyota \\**

Wallo
21 maj 2006
Trådstartare
onej84 skrev:
Hehe när jag va 15 så åkte jag 2 varv i en rondell med moppe då stoppade bängen mig o frågade vad jag gjorde roll

va sa du..? och va sa dom?

Miklen
21 maj 2006
Trådstartare
..ja körde väl ca 30 varv i en i Göteborg samtidigt som ja i telefonen prata me min kusin som försökte förklara vägen dit ja skulle wink kan väl inte va olagligt..

429 Inlägg
21 maj 2006
Virtual_Blå skrev:
Kul liv man har om man kör runt i rondeller hela dagarna ;-) (Nästan töntvarning enligt mig)

Kan nästan hålla med dig, framhjuls drift och rondel kan inte vara så roligt.
Tror nästan att det knappt finns något tråkigare när det går rätt fram i svängarna när man gasar lite..

Wallo
21 maj 2006
Trådstartare
jonas 740 skrev:
Virtual_Blå skrev:
Kul liv man har om man kör runt i rondeller hela dagarna ;-) (Nästan töntvarning enligt mig)

Kan nästan hålla med dig, framhjuls drift och rondel kan inte vara så roligt.
Tror nästan att det knappt finns något tråkigare när det går rätt fram i svängarna när man gasar lite..

min caprice går oxå rätt fram i svängarna... kanske beror de på vikten... 3ton... men de går på snedden om man vill.. och då luktar de mysigt med gummi...
Senast redigerat av kungsylvia (21 maj 2006)

Säljare
341 Inlägg
21 maj 2006
Jag och ett par polare körde 100 varv i en rondell här i stan... 1 varv är drygt 400 meter... så det är en bra stor rondell...

men hans lillebror slog det ett par år senare... han åkte 210 varv smile

(ni som är från karlskoga vet vilken rondell det handlar om, "stora rondellen")

Wallo
21 maj 2006
Trådstartare
bdahl skrev:
Jag och ett par polare körde 100 varv i en rondell här i stan... 1 varv är drygt 400 meter... så det är en bra stor rondell...

den är ju nästan förstor för att kallas för rondell...  borde kallas för typ karlskogaringen eller nått..

1 161 Inlägg
21 maj 2006
bdahl skrev:

du menar den som ä när man kommer från kristinehamn? med väg i mitten?

674 Inlägg
21 maj 2006
det finns två stycken som körde runt våran stora rondell i karlskoga...
den körde nånstans runt 200 vart, åt och byte även förare med varan...
skojar inte. helt sjuka är de iaf!

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

674 Inlägg
21 maj 2006
__hogberg__ skrev:
bdahl skrev:

det var ju inte dåligt!

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

361 Inlägg
21 maj 2006
Det finns max varv i rondeller. (helt säker) Men inte exakt hur många men tror det är ungefär3-5 varv.

311 Inlägg
21 maj 2006
när jag tog mitt EU kort till moppen så sa dom att det inte finns nån bergränsning i antal varv, utan det var bara bensin tanken som satt stopp tongue

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

Lada-missbrukare
566 Inlägg
21 maj 2006
När jag jyst hade fått mitt körkort var jag med ett par polare å rejsade lite me Ladan...minns inte exakt, men 10-15 varv körde vi i ett streck runt...blev redan då lite snurrit..big_smile

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
21 maj 2006
vad finns det för nöje med att köra runt i en rondell i 20-30 minuter.?

Roligare att komma in i full spett och vrida som satan på ratten då och ta endast ett halvvarv.. gjort på 5-6 sekunder de och f*n så roligare.. smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Säljare
341 Inlägg
22 maj 2006
__hogberg__ skrev:
bdahl skrev:

Just precis den...

31 Inlägg
22 maj 2006
Jag vet att det är MAX 2 varv man får köra i sverige . slut och sen om man kör mer då riskerar man böter !! /johanna

Wallo
22 maj 2006
Trådstartare
~LiLLePuT~ skrev:
Jag vet att det är MAX 2 varv man får köra i sverige . slut och sen om man kör mer då riskerar man böter !! /johanna

vet eller tror?

59 Inlägg
22 maj 2006
2 varv var de när jag tog körkort iaf...

/Miklos

In nomine patris et fili et spiritus sancti

Rallyförare
1 075 Inlägg
22 maj 2006
På väg hem från jobbet blev det 8 varv i Jordbrorondellen (me höger sidan före...)
Har hört att man inte får köra mer än 2 varv, osäker om det är så men vem fan bryr sig?
Det är inte tillåtet me nånting nuförtiden, varken laservarnare eller tullkepsar.
Trots att det är för ens egen säkerhet big_smile
(ironi)

Bye bye!

Sök