4678
Sök

Skillnad bmw e36 sedan och coupe?

116 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
hallå är t.ex ögonlock till coupe likadant som på seda likaså framlampor? undrar då ja har hittat lite grejer på anons smile nån som kan reda ut vad som passar å inte? smile

MVH//jesper

God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)

218 Inlägg
25 december 2009
lampor osv har ja för mig är samma=) enda skillnaden är ju att cupen är 2 dörrar ist för 4 tongue Nån Mer bmwpåläst får svara resten;)

1 418 Inlägg
25 december 2009
Om jag inte har helt fel så är det samma lampor fram på coupe som sedan men dock inte samma blinkers.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
25 december 2009
Olika baklampor och blinkers fram. Det är olika vinkel på framskärmarna så blinkersen stämmer inte. Ska du t ex köpa monoblock lyktor så passar inte 4 dörrars på en 2 dörrars.

754 Inlägg
25 december 2009
Coupén har längre motorhuv, framskärmar också såklart:P. "Mindre" vinkel på fram och bakruta, den har alltså en lägre "kontur" än sedanen. Coupén har kortare tak. E36 Limo (sedanen) är 1 cm smalare och 2cm högre. Har även läst att Coupén har bredare baklysen:)
Senast redigerat av D_Nilsson (25 december 2009)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

116 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
ok tack så mkt för snabba svar! smile men då passar alltså inte coupe-ögonlocken på sedanen alltså? smile

MVH//jesper

754 Inlägg
25 december 2009
jeppsthepepps skrev:
ok tack så mkt för snabba svar! smile men då passar alltså inte coupe-ögonlocken på sedanen alltså? smile

MVH//jesper

Inte om du ska ha dom på baklysena!wink Framlyktorna är samma på både Coupé och Limo tror jag...så det bör passa:) Fast om du ska köpa så är det nog bäst att kolla upp med säljaren om det är speciella ögonlock till limon:)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

500 Inlägg
25 december 2009
jeppsthepepps skrev:

MVH//jesper

Om du inte ska ha dem över blinkersen passar det tongue

754 Inlägg
25 december 2009
Jag kollade upp angående ögonlock! Det verkar som att det är olika ögonlock på Coupé och limo så länge man inte ska ha ögonlock över endast lyset, dvs ej blinkersen, då passar det på båda modellerna. Men ska man ha över hela alltet, med blinkers inräknat, så är det som sagt olika på Coupé och limo.

Är samma ögonlock till:
* Coupé/Cabrio
* Limo/Touring.
http://www.schmiedmann.se/86/produkt/O36LL.htm ...de här passar på din:)
Senast redigerat av D_Nilsson (25 december 2009)

116 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
ok tack så mycket då vet ja! smile

MVH//jesper

116 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
har en annan fråga också, hur byter man emblemen på bilen min? 325i -91 hur sitter de fast?

MVH//jesper

Med.lem
3 759 Inlägg
25 december 2009
jeppsthepepps skrev:
har en annan fråga också, hur byter man emblemen på bilen min? 325i -91 hur sitter de fast?

MVH//jesper

Menar du just 325i eller BMW loggan?

Sifftorna är limmade och emblemet sitter med 2 piggar. Bara att sticka in en stark plastbit eller nått som inte skadar lacken och bända lite försiktigt från olika vinklar så kommer den upp.
OCh vad du gör, INGA M emblem! neutral
Senast redigerat av Mr_EmCom (25 december 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
25 december 2009
jeppsthepepps skrev:

MVH//jesper

Själva "325 i" märket sitter bara med dubbelhäftandetejp.
De runda BMW märket sitter bara med små tappar på baksidan. bara att pela in en mejsel eller nåt emellan å vicka ut d försiktigt, samma gäller de på huven!

116 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
ok har fått loss dem nu smile tackar! kolfiberemblem påväg!

MVH//jesper

Sök