3518
Sök

Trimning av Saab 9000 2.3T

166 Inlägg
31 december 2009
#21
saab_lejf skrev:
Juuka skrev:
Har provat en SQR steg3 9000 Aero, dvs med Org IC.

Detta va en sommar kanske 25 grader ute.

Den gick fint men vid ~180km/h var det som åka in i en vägg.
Skaplig insugstemp då mao.

klart att d är skillnad när d är 25 grader varmt me org ic..spelar juh ingen roll va du har för prg-vara i ett sånt läge..ja körde map tun förut å de va som å köra in i en vägg oavsett väder o vind..

Nej exakt det jag syftade på var att org IC kanske inte är optimal vid 300++.
306hk med org IC låter smått otroligt om dom bromsat med 30 sek svep!?


106 Inlägg
31 december 2009
#22
allt är maxat med dom grejerna,är juh ingen höjdare att ligga o blåsa i 270 i någon längre tid på motorvägen el något sådant,spridarna tex är juh precis att dom klarar lev soppa så d räcker,ville bara bevisa att d går att få ut 300 hk utan att lägga ner en massa pengar..


500 Inlägg
31 december 2009
#23
Juuka skrev:
saab_lejf skrev:
Juuka skrev:
Har provat en SQR steg3 9000 Aero, dvs med Org IC.

Detta va en sommar kanske 25 grader ute.

Den gick fint men vid ~180km/h var det som åka in i en vägg.
Skaplig insugstemp då mao.

klart att d är skillnad när d är 25 grader varmt me org ic..spelar juh ingen roll va du har för prg-vara i ett sånt läge..ja körde map tun förut å de va som å köra in i en vägg oavsett väder o vind..

Nej exakt det jag syftade på var att org IC kanske inte är optimal vid 300++.
306hk med org IC låter smått otroligt om dom bromsat med 30 sek svep!?

30s svep med org IC och 306hk tror jag definitivt inte på. Snarare max 5s.


106 Inlägg
31 december 2009
#24
Nocturnal skrev:
Juuka skrev:
saab_lejf skrev:

klart att d är skillnad när d är 25 grader varmt me org ic..spelar juh ingen roll va du har för prg-vara i ett sånt läge..ja körde map tun förut å de va som å köra in i en vägg oavsett väder o vind..

Nej exakt det jag syftade på var att org IC kanske inte är optimal vid 300++.
306hk med org IC låter smått otroligt om dom bromsat med 30 sek svep!?

30s svep med org IC och 306hk tror jag definitivt inte på. Snarare max 5s.

ingen aning om va dom körde för intervaller,ja såg bara pappret med effekten fteråt..


166 Inlägg
31 december 2009
#25
Nocturnal skrev:
Juuka skrev:
saab_lejf skrev:

klart att d är skillnad när d är 25 grader varmt me org ic..spelar juh ingen roll va du har för prg-vara i ett sånt läge..ja körde map tun förut å de va som å köra in i en vägg oavsett väder o vind..

Nej exakt det jag syftade på var att org IC kanske inte är optimal vid 300++.
306hk med org IC låter smått otroligt om dom bromsat med 30 sek svep!?

30s svep med org IC och 306hk tror jag definitivt inte på. Snarare max 5s.

Precis som jag tror också.


106 Inlägg
1 januari 2010
#26
Juuka skrev:
Nocturnal skrev:
Juuka skrev:

Nej exakt det jag syftade på var att org IC kanske inte är optimal vid 300++.
306hk med org IC låter smått otroligt om dom bromsat med 30 sek svep!?

30s svep med org IC och 306hk tror jag definitivt inte på. Snarare max 5s.

Precis som jag tror också.

aaa ja tror som er å likafaan åker ni bakom varje gång??fixa lite som kan styrka istället för eran pessimistiska stil som stannar på nånn bakgård mellan örebro o norrköping??varje gång!!


Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
1 januari 2010
#27
300 riktiga hästar så får man nog satsa på 18t och en riktig IC smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

888 Inlägg
1 januari 2010
#28
Så bara för man inte bromsar i 30s svep så stämmer det inte? Kolla runt lite på Youtube på bromsningar så får ni se att det är inte många som kör 30s svep.

Har även jag åkt och kört en 309hk sqr 9000 och den gick bra men tog slut lite väl fort.


Sök