FarbrorBozze: Jag smutskastar ingen. Jag har skruvat på dessa motor så mycket att jag princip kan skruva ner en 23/230 med förbundna ögon och sätta ihopa den igen. Har portat och ställt in kamaxlar etc i mängder. Så sitter man här och läser dessa trådarna, det finns väl 500st just ang 23/230 toppar och kammar. Många som skriver här tyvärr vet ju inte ens hur en motor fungerar så ger de råd till personer de inte vet något om, för de har läst det här. Många ger information som direkt förstör eller försämrar bilarna.
Åter till denna tråden så går det att lyfta grejerna rakt över. Vill du inte plugga låter du helt enkelt spridarna sitta kvar det är väl det enklaste. Det funkar att dra komponentlim ner och täta hålen med.
Till de här plastpluggarna så brukar jag slita bort dom. En volvo motor börjar först ticka med ventilspel efter 0.40mm. När man ställer trimkammar till 0.30 går de alltid tyst och fint.
Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.