2930
Sök

Vilken baslåda ska jag välja? (GAS/kicker)

Bas älskare
716 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
snoddas_ skrev:
kan säga av egen erfarenhet av båda märkena att kicker basen spelar mycke bättre än gas basarna. har sj haft båda delarna i en 740 å vänder du kicker basen ut mot skuffen å får steget riktigt inställt så spelar på riktigt bra.

okey.. men har hört att ljudet "studsar" emot väggen utåt i skuffen då? just nu har jag lådan riktad åt ena sidan, spelar på riktigt gött smile

Bas älskare
716 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
VolvoXet skrev:
gjorde en skiss på hur jag hade tänkt att ställa basarna om jag väljer GAS. bilden lite dåligt men lådan kommer stå så långt ut i skuffen som möjligt, och basarna ska stå riktade innåt. steg under hatthyllan. och sen är det 2 hål i hatthyllan som det har suttit högtalare i som jag slet bort, så ljudet kommer ut lite där oxå hehe

http://www1.garaget.org/gallery/archive/110549/826935_6fwkdq.jpg

exakt va e de för bil du har???

volvo 744 -88

16 197 Inlägg
29 december 2009
VolvoXet skrev:
evilaudio skrev:
VolvoXet skrev:
gjorde en skiss på hur jag hade tänkt att ställa basarna om jag väljer GAS. bilden lite dåligt men lådan kommer stå så långt ut i skuffen som möjligt, och basarna ska stå riktade innåt. steg under hatthyllan. och sen är det 2 hål i hatthyllan som det har suttit högtalare i som jag slet bort, så ljudet kommer ut lite där oxå hehe

http://www1.garaget.org/gallery/archive/110549/826935_6fwkdq.jpg

exakt va e de för bil du har???

volvo 744 -88

då du inte plast me nån av dessa baslådor under hatthyllan..

köp lösa basar å bygg en låda som passar bilen istället smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bas älskare
716 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
då kommer min fråga till dig evilaudio.. ska jag köpa 2 st 12/10or och sätta i en låda under hatthyllan med portar upp i hatthyllan o basarna utåt? eller ska de va port i skidluckan?

o en fråga till dämpull i låda? ja eller nej? varför ska man ha de? varför inte?
Senast redigerat av VolvoXet (29 december 2009)

1 122 Inlägg
29 december 2009
Har fått precis samma i juklapp! Det duger helt klart! Gas 2x12" är dock inget heller skamligt men ja skulle då kört på kickern smile

gasa nu foer faen!

16 197 Inlägg
29 december 2009
VolvoXet skrev:
då kommer min fråga till dig evilaudio.. ska jag köpa 2 st 12/10or och sätta i en låda under hatthyllan med portar upp i hatthyllan o basarna utåt? eller ska de va port i skidluckan?

o en fråga till dämpull i låda? ja eller nej? varför ska man ha de? varför inte?

har inte läst allt men hur mycke får de kosta samt va har du för steg?

dämpull enligt mig gör basen mer "behaglig".. men e man ute efter att bara spela högt så kvittar de.

16 197 Inlägg
29 december 2009
ValP2k skrev:
Har fått precis samma i juklapp! Det duger helt klart! Gas 2x12" är dock inget heller skamligt men ja skulle då kört på kickern smile

kan medela att vi har "burpat" nästan 149 db me en helt ny gas 2*12" låda.. wink

Bas älskare
716 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
budgeten är på max 2500 kr. steget är ett MDS gp800!

4 074 Inlägg
29 december 2009
evilaudio skrev:
ValP2k skrev:

kan medela att vi har "burpat" nästan 149 db me en helt ny gas 2*12" låda.. wink

Jisses! de va inte dåligt! va för steg?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

134 Inlägg
29 december 2009
BJonsson skrev:
evilaudio skrev:
ValP2k skrev:

ett gas silver c1 om jag inte minns fel? smile

Bas älskare
716 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
kan meddela dig evilaudio att det är dom äldre GAS basarna jag har, dom vita..

2 914 Inlägg
30 december 2009
måste bara fråga evil: varför ska han köpa nya basar när han fråga om vilken av lådorna han skulle använda?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 december 2009
VolvoXet skrev:

Kan hjälpa till och svara lite här. Basarna vänder du mot baksätet & tätar rejält runt om mot skuffen, kör gärna med skidluckan nere. Om du gör en portad låda så kan du dra upp portarna genom hatthyllan ja.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

4 693 Inlägg
30 december 2009
evilaudio skrev:
ValP2k skrev:

yikes inte i orginal lådan va? wink

Booyakasha!

Bas älskare
716 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
kan nån va snäll o svara på hur jag ska koppla för att få 2 ohm på GAS basarna? har funderat på att prova det, så länge jag kan koppla i 2 ohm bara, tror nog dem spelar högre i 2 ohm än en kicker på 4 ohm.

Stockholm Streetrace Crew
160 Inlägg
30 december 2009
Koppla båda elementen parallellt så får du du 2Ohm.

16 197 Inlägg
30 december 2009
Softis skrev:
evilaudio skrev:
ValP2k skrev:

yikes inte i orginal lådan va? wink

jo i den färdiga dubbel 12 lådan. tongue

16 197 Inlägg
30 december 2009
VolvoXet skrev:
kan meddela dig evilaudio att det är dom äldre GAS basarna jag har, dom vita..

dom vita??   inte silver då?

16 197 Inlägg
30 december 2009
BJonsson skrev:
evilaudio skrev:
ValP2k skrev:

2st C1 dockade i 2ohm..   dock mådde inte basarna så bra av de men de funka ett tag iaf smile

Bas älskare
716 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
ea? går det att köra GAS basarna i 2 ohm på ett mds gp800? smile det ger ut 800 wrms i 2 ohm smile och ev hur jag ska koppla`?

Sök