Köpte en volvo 940 för ett tag sen som jag tänkte göra ett litet projekt av..
/ - Nästan klart eller har beställt x - Klart
Underhåll och service:
x Byta Topp packning x Ny Kamrem/spännare x Ac rem x Nya Regplåtar x Byta tändkablar x Tändstift x Byta kylarvatten x Byta Olja x Oljerfilter Luftfilter + avskärmning Bränslefilter x Ventilkåpspackning x Nytt Batteri x Torkarblad Nya broms skivor x Byta Broms Belägg / Byta bromsslang / Byta bromssköldar byta kolvtätning ny Insugsslang x nytt avgasrör 2,5''
Styling Utvändigt:
X Vindavvisare fram/bak x Vita blinkers x Lacka och byta ut emblem på grillen addon sidokjolar 850 R spoiler R Fälgar Ny R vinge / Lacka bromsok 960 Handtags kåpor x 960 Dekår ramp x M3 speglar/ adapterplattor
Styling invändigt:
x Blå instrumentbelysning x aluminium Panel - Sport stolar X Sport ratt/nav
Motor:
x Chippa x Sportluftfilter Dumpventil x Japs dämpare med 4'' ut x Blå silikonslangar
Ljud:
X MDS Dynamic Power PDS 300R Basar x Bygga anpassad baslåda MDS torque T5 x Sterio Nya högtalare
Väghållning:
x 40mm sänkfjädrar
Nya vita blinkers, 960 dekår ramp, nya reg plåtar och blå belysning monterad
Ny Ratt+nav och aluminium panel
Blå Intrument Belysning
Hämtade ut nya Fjärdrarna och Packningssatsen
Rivit toppen och nya packningen är på
Packningarna är bytt.. även ny kam rem + spännare, ac rem, olja + oljefilter, oringen till retur röret, kyarvatten, en tänd kabel, några slangar och en motortvätt gjordes
Fixat lite med grillen även baslådan jag håller på och bygger men inte riktigt klar än..
Fått hem nya m3 speglar och adapterplattor nu, köpte carbon färgade först men passade inte riktigt in.. Så dom är till salu om någon är intresserad?
Så blev de
[i]håller på och byter värmeelement nu här är de gammla!
Blev att riva lite mycket..
Sen dit med de nya
fixat lite med grillen och satt in portar i baslådan
Blir snyggt detta, enda jag kan anmärka på är m3 speglarna och ratten som inte passar in.
monterat m3 speglarna nu och jag tyckte att de vart jävligt bra.. ALLA som har sett de i verkligeheten tyckte att de blev skit bra iaf blir lite annolunda på kort.. och ratten ser inte bra ut på bilen, ser bättre ut igentligen
värmepaketet är inget ku..l byte de precis på min men den gick inte får ut som din så fick fläcka ur hela stora boxen:(
nej det är inte kul att byta det.. men är det en 940 du har också? då är de vell lika på alla?`men är jävligt knepigt att komma på hur man ska dela på de bara! jävligt drygt jobb men nu har man gjort de så nu vte man ju hur de sitter
Köpte en volvo 940 för ett tag sen som jag tänkte göra ett litet projekt av..
/ - Nästan klart eller har beställt x - Klart
Underhåll och service:
x Byta Topp packning x Ny Kamrem/spännare x Ac rem x Nya Regplåtar x Byta tändkablar x Tändstift x Byta kylarvatten x Byta Olja x Oljerfilter Luftfilter + avskärmning Bränslefilter x Ventilkåpspackning x Nytt Batteri x Torkarblad Nya broms skivor x Byta Broms Belägg / Byta bromsslang / Byta bromssköldar byta kolvtätning ny Insugsslang / nytt avgasrör 2,5''
Styling Utvändigt:
X Vindavvisare fram/bak x Vita blinkers x Lacka och byta ut emblem på grillen addon sidokjolar 850 R spoiler R Fälgar Ny R vinge / Lacka bromsok 960 Handtags kåpor x 960 Dekår ramp x M3 speglar/ adapterplattor
Styling invändigt:
x Blå instrumentbelysning x aluminium Panel - Sport stolar X Sport ratt/nav
Motor:
x Chippa x 3'' från katten x Sportluftfilter Dumpventil x Japs dämpare med 4'' ut x Blå silikonslangar
Ljud:
X MDS Dynamic Power PDS 300R Basar x Bygga anpassad baslåda MDS torque T5 x Sterio Nya högtalare