denna helgen är det planerat att bocka till en aluminiumplåt till spridarmotstånden, löda in de sista kablarna i kabelmattan, lyfta ned v-lådan igen och modda lite å ringa runt så jag får mina kabelskor jag väntat på i en månad nu... sen ska jag kanske beställa lite effektlack så jag kan göra lite färgprover så jag kan bestämma mig för vilken lack de blir härnäst
bockade till en aluminiumplåt och lödde spridarmotstånden idag. Planerar även en ny lack och jag kan nog avslöja att den kommer troligtvis inte vara blå framöver
Har inga bilder nu men idag har jag kopplat spridare, bränslereläet dragit en del vaakumslangar och skruvat dit oljereturen som inte var så jävla lättskruvat men nu sitter den där imorgon ska jag koppla in två kablar i särkringsdosan, dra en till vaakumslang och plugga resterande vaakumnipplar, koppla styrkabeln till tändspolen och dra en plusmatning till tändspolen sen blir det provstart vilket ska bli riktigt spännande
NU har jag äntligen fått ihop kabelmattan å bilen small igång direkt utan några problem det tråkiga var att hårddisken på datorn kraschade när ja loggade så alla mappar å allt försvann men men ska beställa en ny dator imöra å använda den mappen som är inlagd i ms.et nu som iaf är en grundinställd map
Har justerat lite kallstrtvärden och mappat mot närheten av lambda 1 på tomgång och runt 2000rpm för besiktningen samt att jag fixade bb-lambdan, var en felkod så det räckte med en ny kalibrering så funkade den igen
nya vinterfälgarna
blev lite finare värden med nya kabelmattan
Det var dom enda bilderna som gick att ladda upp nu så det kommer mer nån annan dag
Efter många om och men har jag plockat ihop en lista med elartiklar på elfa för att kunna koppla in EGT logging, launch control, map table switch, boost control, F1 shift lights, fan control å hemmabyggda responssystemet
Blir nog en update till helgen. har stått lite stilla nu pga. flytt till garage ;P Håller på och byter urtrampningslager, sett över bromsar och lite sånt. till helgen blir det nog riktning av småbucklor och lite svetsning
Snart kan jag nog ta mig till garaget och börja greja igen problemet var att jag inte hade någon bil så jag kunde ta mig till för att min bruksbil krånglade med att dosan till fjärrlåset gick isönder så startspärren gick i men nu ska jag hämta ut 2 nya och programmera in så ska den nog funka igen