3239
Sök

Volvo 760 turbo -85 (MS)''ADON''-siktar på 300hk++{upd. 27/11 -12} nylackad ;)

volvo tic frälst
357 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
nu har jag provat 5volts matning och det funkar klockrent smile så nu ska jag bara iväg och köpa nya tändkablar så ska motorn förhoppningsvis bli uppstartad äntligen smile har även skickat ett mejl till sfro ang. besiktning laglig väg wink

volvo tic frälst
357 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
sket sig totalt med bes. laglig väg tongue men nu har jag iaf beställt lite silikonslang till vaakumslangarna tryckslangarna väntar jag med tills jag vet säkert vilken intercooler och turbo jag ska ha. imorgon ska jag försöka starta upp den igen eftersom jag måste ha bort den från garaget denna veckan. saknar endast en tändspole nu som ska inhandlas imorgon så är det bara ställa triggervinkeln och justera lite värden så ska den starta big_smile

volvo tic frälst
357 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
ja jag kan ju säga som så att bilen startar big_smile men jag har knappt någon förtändning så bilen bara går och töffer tongue måste flytta hallgivaren eller liknande så jag för bättre triggervinkel då den ligger på 17grader nu tongue

63 Inlägg
8 april 2010
gött att den har starte iaf smile

volvo tic frälst
357 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
mja om man nu kan kalla det starta tongue me denna veckan behöver 240 ticen lite kärlek inför ombes. så till veckan drar det nog igång igen wink

volvo tic frälst
357 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
ska ner i garaget och pilla på bil nu så förhoppningsvis får jag start på den. det är tändningen jag krånglar med än. kör med next cylinder mode så om nån har erfarenhet inom det får ni gärna beskriva hur ni gjorde tongue skickade ett mejl till ställe ja köpte de på så får se om ja får nöe svar.

så nu har jag skrivit lite med företaget i usa. jag skickade .msq filen och gradtalet av förtändningen med stroblampa. allt ser bra ut och felet är antagligen att den får för mycket bensin. jag tycker inte att den ska baktända pga det men det var vad dom trodde så jag får väll prova med det tongue
Senast redigerat av mattestig (15 april 2010)

volvo tic frälst
357 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
nu hittade jag felet smile det är bare en spridarbank som öppnar hmm ska logge å skicke en fil te usa sö skulle han kolla var felet ligger wink

volvo tic frälst
357 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
nu har jag felsökt en del. kopplade ms.et till stim och kontrollerade spridarutgångarna och med den funkar det så troligen är det något fel på kabelmattan till 2 spridare. ska felsökas närmare imorgon och förhoppningsvis ska det gå bra smile bara bilen kommer upp ur garaget händer det lite mer och då blir det mängder av helhetsbilder.

volvo tic frälst
357 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
det var inget fel på kabelmattan utan ena spridarutgången i MSet är död hmm men jag kopplade alla till samma spridareutgång så nu funkar det och det är så nära att starta som det bara går wink men spridarutgången måste ändå fixas sen eftersom jag ska köra med dubbla spridarrader framöver wink sen så dog batteriet tongue ligger på laddning nu wink jag slänger upp en film på startförsök senare så det finns något att kolla på i denna tråden tongue

2 419 Inlägg
28 april 2010
Jag vill ha massor av bilder också!!!! tongue

volvo tic frälst
357 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
försök till start tongue
View My Video

nysvetsad diff wink är till en folkracebil men svetsat på samma sätt som på 740n wink
http://i41.tinypic.com/zwm8eg.jpg

63 Inlägg
28 april 2010
tänder te litt mer än förra gången iaf wink hehe

volvo tic frälst
357 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
_junior_ skrev:
tänder te litt mer än förra gången iaf wink hehe

hehe mja nu sö får alle cylindrar bensin så de händer lite mer wink

Avstängd
8 Inlägg
28 april 2010
Lycka till!big_smile

www.garagefriends.com //Lär dig hur du tjänar pengar på internet genom att svara på undersökningar , eller få tips om olika saker , tex drinkar till valborg!

custom lover
227 Inlägg
28 april 2010
snart startar bil:)

volvo tic frälst
357 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
garagefriends skrev:
Lycka till!big_smile

tackar big_smile

volvo tic frälst
357 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Turbo_noz skrev:
snart startar bil:)

får hoppas det iaf wink

custom lover
227 Inlägg
28 april 2010
jodää:)

volvo tic frälst
357 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
har funderat lite nu. det får bli dubbla spridarrader med dubbel uppsättning från 740 turbons orginala gröna spridare. blir billigast så och jag får även stabilare gång och bättre ekonomi på ekonomimappen wink sen racingmappen programmerar jag in så att andra spridarraden fettar på extra över ca 0,8 bars laddtryck wink billigt och bra! blir som 620cc spridare som jag kan koppla in när jag vill wink ska väll räcka till lite drygt 350hk+ flödesmässigt med jämn och fin gång på låglast wink blir jag sugen på e85 så blir det nya spridare smile har ju börjat bygga lite på ett plenum så jag moddar dit dubbla rader wink

har även justerat lite i mappen. dwell tiden var lite fel så får hoppas att den startar imorgon smile eller senare idag heter det väll tongue den startade inte hmm men kommer närmre och närmre, hittade även några inställningar till som kan hindra den från att starta, så det märks imörn wink
Senast redigerat av mattestig (30 april 2010)

volvo tic frälst
357 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
en logfil för dom som vill kolla. om någon ser ett fel får ni gärna höra av er wink
http://www.speedyshare.com/files/222028 … 301644.xls

jag har fått upp bilen i 858rpm iaf tongue men den går inte än tongue
Senast redigerat av mattestig (30 april 2010)

Sök