oxxax skrev:
Jag lånar tråden istället för att skapa en ny...
Jag har problem med en VW Golf GL 1.8I (66KW) -99
Om man låter den stå på tomgång så stiger varvtalet snabbt till ca 1400/min, och då dör motorn mer eller mindra för att sedan vakna upp vid 800-900/min och den stiger då upp igen och dör igen. Intervallen är ungefär varannan sekund.
När man kör bilen så går den ok ibland, men när man kör med jämn gas så bara tvärdör den. För att få den att vakna så måste man ge mer gas. Detta gäller främst låg- och mellanvarvtal.
Inga varningslampor lyser (ABS-lampan lyser men har ju inget med saken att göra).
Detta har hänt tidigare:
Förra vintern så vägrade bilen att starta alls en dag. Jag kollade det mesta som tex spridare, gnista vilket funkade fint. Det slutade med att jag bogserade bilen till VAG, som 8000kr senare sa att den var lagad. Enligt dem hade de först bytt databox, men det hade inte funkat och de hade då hade de bytt fördelare. Bilen gick ok i ett par veckor även om jag tyckte att tomgången var lite hög, men sen började problemen med det vi fortfarande har. Jag orkade inte köra tillbaka den till VAG, och än mindre betala ytterligare för dåligt utförda jobb.
Någon som kan tänkas veta vad mina problem grundar sig i? Det skulle kunna vara förgasarfotspackning, men det borde väl snillena på VAG ha stoppat i rätt?
Med vänlig hälsning Oscar