2222
Sök

Bmw 320i, 1998 e36. antisladd och abslampan lyser konstant?

98 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Tjenare, nu är det som så att det var en säkring som var trasig så vi böt den och då började antisladd och abs lampan att lysa?
Så frågan är om någon har nån ide om vad det kan vara?, Abs givare?
har googlat en del om det, och det verkar finnas ett par som haft liknande fel på bmw, och dom syftade på att en kontakt nånstans vid innsuget kunde hoppa ur?
Tacksam för svar.

MVH

dARKiE
5 031 Inlägg
2 januari 2010
Om kontakten vid insuget hoppar av så börjar bara antisladd lampan lysa inte abslampan. Då detta är just kontakten till antisladden.  Tror du får kolla över dina abs givare som du själv säger kolla även nivån till bromsvätskan när du ändå är igång.

Lägger in en bild på min motor där kontakten till antisladden ska sitta.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/771579_br0m87.jpg

Det är dosan högst upp i mitten.
(obs) som du ser har jag ingen kontakt kopplad där, för jag gillar mer att köra utan antisladd wink (och orkar inte koppla av varje gång man startar bilen därför bortkopplad.)

mvh skog
Senast redigerat av Darkie (2 januari 2010)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

98 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Okej, tack så mycket, någon som vet vad det kostar att ta in den till en verkstad så dom kan felsöka?

68 Inlägg
11 september 2010
Hej! Så det går alltså utan problem att bara koppla bort kontakten om man vill åka brett? Har nämligen en 93:as 325 på g som har antisladd och då jag bor i norr så är sladda en självklarhet smile

Darkie skrev:
Om kontakten vid insuget hoppar av så börjar bara antisladd lampan lysa inte abslampan. Då detta är just kontakten till antisladden.  Tror du får kolla över dina abs givare som du själv säger kolla även nivån till bromsvätskan när du ändå är igång.

Lägger in en bild på min motor där kontakten till antisladden ska sitta.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/771579_br0m87.jpg

Det är dosan högst upp i mitten.
(obs) som du ser har jag ingen kontakt kopplad där, för jag gillar mer att köra utan antisladd wink (och orkar inte koppla av varje gång man startar bilen därför bortkopplad.)

mvh skog

Sök