[UPDATE]Inte mycket respons här inte.. Men förstår detta! Finns så otroligt mycket coolare projekt att följa och kommentera!
Är äntligen hemma ifrån 2 veckors tjänst... Stack direkt ut till garaget och började plocka! Det blev betydligt mer än vad man tänkt!
Betydligt!!!Började med att dra av bakre kjolen då den ändå ska lackeras om, samt att det blev lite lättare att arbeta!
Sen så kikade man lite på avgassystemet och har kommit underfund med att jag är f*n allergisk mot rost, klarar verkligen inte av det! Var rätt rötet i bakre partiet av bilen! Och till min förfasan så hittade jag ett relativt stort hål på systemet mitt! Så det är bara till att byta!
Bakom!
Relativt stort....
Nämt att jag hatar rost
Börjat med att demontera bakaxeln!
Ett stycke bakaxel! Ska givetvis putsat upp och göras fint!
Lättat lite på bilen kanske?
Främre delen, betydligt rostfriare! Detta gillas!
Slangklämmor som rostat sönder... Rätt roligt vad man kan hitta under bilen ändå!
Påbörjan till att rengöra högra bakre hjulhus! Var tvungen att ta bort tankning mojsen..
"Ingen aning om vad man kan kalla det" så att man kom åt bättre! Rätt mycket skit hade samlats ovanför!
Rengjort!
Som det ser ut för tillfället!
____Jahapp, då var man färdig för denna dagen! Och nu har ens tänk ändrats pga detta med hål i avgassystemet!
Hade tänkt skicka kjolpaketet på lackering nästa vecka men det blir nog inte av nu! Sitter nämligen och funderar på att om jag ändå ska fixa till avgassystemet så varför inte göra twinpipe på bilen?!
Vad tycks om det? För övrigt så har oken målats igen! Slänger inte upp bilder på dem, då dem inte är i närheten av färdiga
Känns som man skaffat sig många bollar i luften för tillfället, det som bara egentligen till en början skulle bli en sänkning kommer nog att uttökas till vad vet jag?!
Ska tillbringa nästan hela dagen i garaget denna helg! Har permis i nio dagar så det kan nog ske en hel del!
Ciao!
"
twinpipe?, eller inte twinpipe? twinpipe?, eller inte twinpipe? twinpipe?, eller inte twinpipe? twinpipe?, eller inte twinpipe?"