Skulle byta kupéfläkt och motstånd på min 745'a, och sen dess klickar det bara när man vrider om nyckeln. Tror inte det har nåt med fläktbytet att göra men vad kan det vara? Innan så startade den direkt. Har ju liksom inte rört nåt viktigt som har med det att göra vad jag vet..
Det sitter tydligen något relä framför växelspaken någonstans som brukar kunna strula. Lillebrorsan har det problemet på sin bil. Ibland startar den och ibland inte. Du har kanske råkat komma åt av misstag när du lagade bilen?
Det borde ju inte ha hänt något med batteriet med tanke på att det är nyladdat, men bäst är ändå att kolla upp. Mät spänningen dels på själva bateripolerna och dels på polskorna vid startförsöket, är spänningen bra (åtminstone över 10 V) så flyttar man mätpinnarna ner på startmotorn. Mät mellan startmotorhölje och den tunna kabeln som sitter på solenoiden.
Nu har jag varit ute i garaget hela eftermiddagen och kollat igenom alla säkringar, relän, slagit till startmotorn medans man vrider nyckeln utan resultat. Har ingen aning vad som är fel...
Nu är klickproblemet löst, förra ägaren hade meckat dit en strömbrytare under handsfacket som jag på nåt sätt råkat komma åt och den gjorde så att inte bilen startade. Skönt att det är fixat. Men fortfarande så funkar inte tuta, radio, vindrutetorkare + spolning fram och bak. Har kollat alla säkringar och sladdar till säkringarna men kan ej hitta nåt fel..
Läser du ens folks kommentarer? eller du använder garaget som ditt eget tankeplank?... Läs Drönirettab´s kommentarer längre upp har du kanske svaret...