blacken skrev:tkd_rille skrev:JonR skrev:Jägarna borde skaffa sig en sundare hobby, där inget dödande ingår, det är inte sunt för någon oavsett hur tuff man nu ska försöka vara inför kompisarna(för övrigt jättetufft att skjuta ett djur på 50 meters håll med en bössa) Jag har aldrig förstått poängen med att döda ett djur förövrigt.. mår man bättre av det? Är det manligt att på det fegaste tänkbara sättet döda en annan varelse?
MVH/Jon
Tror du att de går ut på en lek?. Därför de seriösa jägarna jagar? Om jägarna inte hade skötit ett enda djur i skogen hade vi haft mer vilt även i våra samhällen. Älgarna skiter totalt i dig som människa om de vill helt enkelt.
De är liksom deras hobby och "jobb" Enligt mig finns de inte större manlighet med att leka runt med en bil på allmän plats. Men jag är bilintresserad ändå.
Folk tycker ju olika och de är bra men dessa förbannade djurvänner går faktiskt över gränsen när de hotar jägarna att de ska snitta upp deras fru och barn.
För detta är INTE jägarnas beslut. hade de fått ett nej hade de varit mer straffbart att skjuta en varg än att mörda ett barn som vi har reglerna i sverige.
Var du vegetarian eller medlem i djurens rätt ?
Nu så tar vi det lilla lugna va? många sk "jägare" tar inte sin roll eller "yrke" på riktigt allvar, utan ser det mera som en "lek" eller förströelse, få jägare är berättigade att få kallas för äkta jägare med ett sant hjärta för vad dom gör. Och måste man skjuta så är minst lika roligt att skjuta på en bana eller dylikt, man behöver inte döda för att uppskatta skyttesporten.
dessutom att kalla det för jakt är lite magstarkt med tanke på vapnens kapacitet idag, liksom om man går till det värsta som finns i dag så är det fullt möjligt att nedlägga ett byte på en 2 till 3 kilometers (50 cal har den räckvidden) håll. Utan det är snarare att betrakta som en avrättning i stället..
Jag tar de lugnt men folk tar de på för stort allvar, finns värre problem. Finns djur som är mer utrotningshotade mm.
Men som i alla sorters roller så finns de ju lekmän. Ser vi exakt överallt ju. Men de är ju tyvärr troligen de jägarna som tar rollen på allvar som har drabbats av dessa "djurvänner"
0
0
0
0