2221
Sök

Plasering av IC nissan 200sx s13

134 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Tja jag har nu fått hem min nya IC som är 600*300mm. anslut 3"

Nu funderar jag på vart jag skall montera den.

Hade tänkt flytta bak vattenkylen och sätta IC framför men såg att det blev ganska trångt.
Det sitter en svart behållare (lite större än en 33cl burk) i vägen till höger om man står framför motorn, kan man flytta denna på något smidigt sätt eller hur gör man då? Är IC för stor för att placeras där?

Om man skall frontmontera så måste man antingen såga bort lite av krock balken eller ta bort den helt?

Vad måste man ta bort, flytta, kapa eller modifiera på dessa 2 alternativ?
Vilket är enklast?

Går bilen igenom besiktningen utan krock balk fram?

Tacksam för svar/ Andreas

727 Inlägg
4 januari 2010
Du behöver inte flytta kolkanisten, den svarata burken, sätt ic´n längs fram, skär ur lite av fronten så får du dit det, så har väl de allra flesta gjort med sina 600x300 ic´s?!

länk till mitt gamla projekt --->   http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=79498

Glömde skriva, ja den bör gå igenom bessen med en frontmonterad ic, gjorde då min utan problem.
hoppas du får till det nu tongue
Senast redigerat av Frayze (4 januari 2010)

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

130 Inlägg
4 januari 2010
Du flyttar batteriet till bagaget, sen drar du upp tryckröret från ICn till insuget där.

Flyttar bak kylarn med lämpliga medel samt placerar ICn framanför kylarn.
Ta inte bort balken! Varför tror du att den är där?

EDIT: Ok, man kunde placera den så också...
Senast redigerat av lillrackarn (4 januari 2010)

134 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
tack för hjälpen får hoppas de funkar-

137 Inlägg
5 januari 2010
jag tog bort min kanister o pluggade lr tog bort de slangar som gick till den när jag körde med volvo ic... men nu har jag en fmic...o jag fick dit min utan att göra ingrepp på krockbalken, däremot fick jag såga bort lite plast i fronten för att få dit den igen...lycka till

Brake em' down like a shotgun !!!

134 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
Mogge_83 skrev:
jag tog bort min kanister o pluggade lr tog bort de slangar som gick till den när jag körde med volvo ic... men nu har jag en fmic...o jag fick dit min utan att göra ingrepp på krockbalken, däremot fick jag såga bort lite plast i fronten för att få dit den igen...lycka till

Okej tack, jag har fått dit den nu, fick ta bort bogseringskroken för den va i vägen. ska bara bygga några fästen till.

Sök