4106
Sök

Förse Power Wheels(Batterimotordriva leksaksfordon för barn) med Bensinmotor: Amatörfrågor!

30 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Hallå

Såg den här på tuben för ett tag sedan www.youtube.com/watch?v=cM2SWNCes5g

Blev som ett barn på julafton, det ser sjukt kul ut. Men sedan tänkte jag inte mer på det och glömde bort det hela då ekonomin är lite krasslig! Men så kom jag över den ikväll igen och blev väldigt sugen på att kolla upp ungefär hur man går till väga med sånt här! Har ju kompisar osv som gjort egna små åk med gräsklipparmotorer osv. Är det typ något sånt man lär trycka in i en liten leksaksbil?

Jag är inte alls erfaren när det gäller motorer så jag kan ingenting alls. Utan jag vill bara veta på ett ungefär hur mycket jobb det innebär och möjliga slutpriser? Jag tänker självklart inte bygga själv eftersom att jag är oerfaren, utan det får bli att ta hjälp från folk.

Såg någon kommentar till videon förövrigt där någon nämnde centrifugalkoppling, läste på lite snabbt om vad det är. Är det ungefär som en automatväxel på något vis? Eller vad gäller?tongue

Ber om ursäkt för min brist på kunskap. måste vara jobbigt när det kommer amatörer och ber om hjälp big_smile

Hur som helst, om ni har tid över så ge mig gärna lite kort(eller lång) information om ämnet! Vore ju sjukt kul att få till något liknande! smile

Mvh Jonas

1 754 Inlägg
4 januari 2010
Faan så bad ass smile

Jag kan inget om allt.

3 259 Inlägg
4 januari 2010
Om jag skulle göra nåt liknande och göra det hyffsat enkelt för mig så skulle jag köpa en kina fyrhjuling för barn(samma storlek som bilarna i videon), finns sånna med 90cc motor och dom går riktigt bra måste jag säga! Jag har själv en sådan till lilltjejen här hemma och den orkar med mig hur bra som helst och den går att sladda på grus med..(med 85kg mig på) I nyskick var den också när vi köpte den för 2000kr och den har fungerat problemfritt i över ett år!! Sen om man vill är det ju bara o kasta på en plastkaross av en minibil om man nu vill ha det!smile

MVH/Jon
Senast redigerat av JonR (4 januari 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

30 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
Holiace skrev:
Faan så bad ass smile

Mjo det kan man säga:D Haha

JonR skrev:
Om jag skulle göra nåt liknande och göra det hyffsat enkelt för mig så skulle jag köpa en kina fyrhjuling för barn(samma storlek som bilarna i videon), finns sånna med 90cc motor och dom går riktigt bra måste jag säga!

Låter som en väldigt skoj idé, då kanske jag inte behöver strula med chassi och grejer! Eller köpa en hel powerwheel!

Har du något förslag på inköpsställen och vad det finns för märken t ex? Prislappen får gärna ligga så lågt som det bara går, och som högst ca 5000:)
Stort tack för ditt svar!

Mvh Jonas
Senast redigerat av Jonasblomstedt (5 januari 2010)

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 januari 2010
Det dom gjort i filmerna är just att ta och bygga om en fyrhjuling och sätta på kaross från en Power Wheeler.
Dock alla bilar är inte byggda på det sättet, någon av dom ska dom tydligen ha byggt riktig ram till men "mustangen" är iallafall en fyrhjuling med kaross på i princip smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

30 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
Det dom gjort i filmerna är just att ta och bygga om en fyrhjuling och sätta på kaross från en Power Wheeler.
Dock alla bilar är inte byggda på det sättet, någon av dom ska dom tydligen ha byggt riktig ram till men "mustangen" är iallafall en fyrhjuling med kaross på i princip smile

Åfan, där ser man!yikes Ja då var fallet löst då!smile Nu är det då alltså bara en fyrhjuling som ska hittas i lagom prisklass! smile

KHRacing
6 januari 2010
Jonasblomstedt skrev:
Holiace skrev:
Faan så bad ass smile

Mjo det kan man säga:D Haha

JonR skrev:
Om jag skulle göra nåt liknande och göra det hyffsat enkelt för mig så skulle jag köpa en kina fyrhjuling för barn(samma storlek som bilarna i videon), finns sånna med 90cc motor och dom går riktigt bra måste jag säga!

Låter som en väldigt skoj idé, då kanske jag inte behöver strula med chassi och grejer! Eller köpa en hel powerwheel!

Har du något förslag på inköpsställen och vad det finns för märken t ex? Prislappen får gärna ligga så lågt som det bara går, och som högst ca 5000:)
Stort tack för ditt svar!

Mvh Jonas

www.motorhandel.se - 1995 kr - billigast i Sverige just nu på nya fordon av detta slaget.

jag köpte en begagnad lätt defekt för 1 0 0 kr,
http://www.geting.se/image.php/213177-miniquadrace.jpg

lade 400kr på den & nu ser den ut såhär:
http://www.geting.se/image.php/213179-monsterhojjar.JPG
Senast redigerat av KHRacing (6 januari 2010)

Sök