3699
Sök

Volvo 850 från 95 tjuter från motorn när bilen är kall!

28 Inlägg
9 januari 2010
Japp spännrullen till generatorn å Ac,n å servon standard fel om den gått långt. Lätt å byta om man bygger ett spec verktyg som du kan bända upp den å släppa på spänningen till remmen big_smile Ett tipps är å byta rem med smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 januari 2010
Snowboy1 skrev:
Japp spännrullen till generatorn å Ac,n å servon standard fel om den gått långt. Lätt å byta om man bygger ett spec verktyg som du kan bända upp den å släppa på spänningen till remmen big_smile Ett tipps är å byta rem med smile

Passar inte bara ett fast handtag för hylsor med stora fattningen?
Jag har för mig det...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

28 Inlägg
9 januari 2010
Tror inte de gjorde de var nog för lång har jag för mig eller om den glappa lite mycket för är lite tryck på den hmm men när man väl släppt spänningen så spärrar man ju den med en liten insex. 17mm i fyrkant och 3,5 cm lång var biten ja hade fick lov å springa ut i kylan å mäta. tongue

82 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
Skall kolla på detta! smile var ute och kollade lite närmar på felet och då märkte jag att ljudet inte kommer ifrån generatorn, utan det kommer lite längre upp där på samma sida så då skulle jag gissa på servon kanske? om jag inte minns fel så sitter den lite ovanför där, för övrigt så har bilen snart rullat 25 tusen mil så det kanske är servon då smile

28 Inlägg
10 januari 2010
Å min hade gått 28 men men är kallt nu så då brukar de mesta få spel tongue

560 Inlägg
10 januari 2010
Speil skrev:
Hej!

Jag har en volvo 850 från 95, nu när man startar den under vintertid så tjuter det från motorn. När man kör iväg och gasar så tjuter det med, när man trycker in kopplingen slutar det att tjuta och det håller på så här tills motor temperaturen ligger på normal nivå.

Är det någon som vet vad detta kan bero på? skulle vart oerhört tacksam för svar! smile

Mvh: Andréas

Jag har exakt samma problem, är det någon som vet om det är allvarligt?

28 Inlägg
12 januari 2010
Njea. Är ju lagrett de låter i men är ju jobbigt om de skär så remmen far så man blir stående nånstans. Men är väll mest drygt att de låter. tongue
Senast redigerat av Snowboy1 (12 januari 2010)

Sök