har sett att det finns färdiga ramkit för att kunna köra dubbel-din i bilen, till bland annat BMW, nu undrar jag om någon vet något om liknande lösningar till en focus 06 och framåt, det ska även funka att fortfarande köra med rattvolymen och dom andra knapparna..
Focus från 98 - är det Dubbel din orginal på focus (så du borde redan ha en dubbel-din ram?) Om du vill ha en en-din så finns det att köpa orginal dock ej dubbel.
(kan ha missuppfattat din fråga, du kanske inte bara ville ha ramen utan en ny stereo?)
nae du svarade väl ganska bang on, fast passar alla 2-DIN? dom kanske är olika breda och så menar jag? hmm var väl mer det att jag vill ha en tight fit..
Jobbar bara med orginal saker så kan tyvär inte svara på de.
Men bästa e nästan om du kollar med någon eftermarknads återförsäljare typ "BRL" så kan du nog få svar på vilken ram du behöver för att täcka hela dubbel-dins hålet och även få svar på adapter frågan (dom hjälpte mig med min gammla opel)
Alla dubbel-DIN har samma storlek (hela vitsen med DIN-systemet)
Det du behöver är en adapter för Ford Focus till ISO, finns att köpa på bl.a. http://www.blekingebilradio.se/ Klicka på Bilspecifik produkt så hittar du dom där, finns även andra adaptrar till Ford..
Alla dubbel-DIN har samma storlek (hela vitsen med DIN-systemet)
Det du behöver är en adapter för Ford Focus till ISO, finns att köpa på bl.a. http://www.blekingebilradio.se/ Klicka på Bilspecifik produkt så hittar du dom där, finns även andra adaptrar till Ford..
ja själva ramen för stereon är lika stor, men vissa focusar har ju "formade" stereos. så om du sätter dit en fyrkantig så kommer de se galet ut utan en annan ram runt?
Fortsätter på denna tråd så slipper jag skapa en ny. Om jag vill ha en eftermarknands dubbel din i min st170 -02. Hur gör jag då? Är ju rätt så rundad i originalet så finns det nån snygg ram som följer formen?
Fortsätter på denna tråd så slipper jag skapa en ny. Om jag vill ha en eftermarknands dubbel din i min st170 -02. Hur gör jag då? Är ju rätt så rundad i originalet så finns det nån snygg ram som följer formen?
Tror inte du får in en dubbel-din i original hålet.