Elitemaster skrev:
Lämnade in farsans Ford Mondeo igår på JM Bil och Lackservice i Enköping för att släcka en tvåa p.g.a kass handbromsverkan.
Vi kom överens att dem skulle höra av sig om kostnaderna skulle öka markant p.g.a delar som eventuellt så måste bytas.
890 spänn ville dem ha för felsökning kom vi överens om.
Hämtar bilen idag och får veta vid disken att handbromsspak, belägg och skivor bak byttes, MEN dem hörde aldrig av sig till mig o sa att dessa delar måste bytas.
Att slutnotan till slut landade på 5 lax kanske inte låter så mycket i någras öron men vid så stora kostander så borde dem väl ha hört av sig.
Min flickväns päron lämnade in sin bil på samma ställe för att släcka tvåor och även då så ringde dem aldrig innan dem började byta delar på bilen.
Finns det något man kan göra eller är det bara och bita i det sura äpplet och se till så nya kunder hos dem gör samma misstag som mig?
På torsdag så ska jag lämna in bilen hos dem för att dem skulle besikta dem vilket ingick i summan och även då betala, vad ska jag säga till dem?
jhag har råkat ut för det där.
iochmed att de inte ringde så har du rätt till att få tillbaka 4200:-
jag kan ge dig ett prakt exempel hos arn där jag anmälde bilia vinsta.
de lovade att det skulle kosta 2lax, farsan hämtar ut bilen och får pröjsa 5lax.
jag anmäler bilia som säger att att de är ledsna.
-arn frågar hur jag hade gjort alternativt OM jag hade fått reda på att det kostar nu 5 lax...
-jag svarar: jag hade ringt runt till olika verkstäder då det inte är ont om dem.
-arn ger mig rätt och bilia är tvugna att betala mig tillbaka mina 3 lax.
detta för at de aldrig ringde och berättade att det skulle kosta som det gjorde.
så betala dina 5 lax men säg emot,
gå hem och anmäl på ARN genom internet.
inom 1 månad lär du ha dina cash.