2564
Sök

Missade stopplikt, 2500 kr fattigare och kanske av med kortet?

Muttley
6 januari 2010
Trådstartare
kolvas skrev:
tkd_rille skrev:
kolvas skrev:

att köra mot rött är värre än att missa en stopplickt.

skillnad på 500 spänn om man kör mot rött.
Men de är lika allvarligt som att köra mot rött.
För du måste stå helt still med bilen på båda platserna.
kvittar vilket för de är dyrt båda två att få betala på

om jag inte minns helt fel så är även risken för återkallande av körkort betydligt vanligare påföljd vid rödljuskörning än vid miss av stopplikt

Ja de stämmer. Risken kan ju vara relativt stor vid stopp med beroende på trafik.

7 100 Inlägg
6 januari 2010
pnorberg skrev:
Rquired skrev:
Tycker det skulle vara lite konstigt om du blir av med körkortet med 7 prickfria år bakom dig, tror och hoppas på att du bara får en varning. Men tyvärr är systemet lite knepigt ibland smile

bmx skrev:
du blir inte av med kortet!
åkte på de i sommras jag,fick 2500 i böter,

Får hoppas på det, BMX du är "ostraffad" sedan tidigare?

lite böter då coh då har jag fått.åkt oföräkrad och blivit stoppad många gånger pga av de.
så du klarar dej smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Muttley
6 januari 2010
Trådstartare
CrilleD skrev:
Lita inte på grisarna. Du skulle ha nekat. Dom är så fulla av skit så det finns inte. Jag har ingen tillit eller respekt för dom där åsnorna. Dom gör precis tvärtemot vad dom är upplärda att göra.

Som alltid kan vi bara spekulera i om du förlorar lappen eller ej. Men bli inte förvånad. Inte skiljer det några 500kr. Lägg till 2000kr så stämmer det bättre. Saftiga 4000kr kostar det att köra mot rött neutral

din gris . dig ska vi inte lita på

Kört motordrivet fordon mot rött ljus (ej moped klass II)      3 000 kr

tji fick du lögnare smile

IRONI.

Och även bevis. 
http://korkortonline.se/fakta/boter/

831 Inlägg
6 januari 2010
EDIT: I rest my case. Jag ber hemskt mycket om ursäkt. Efter att kollat min bot var det 3000kr och inte 4000kr. Jag hade kunnat svurit på att det var 4000kr. Men det var något jag hade fått för mig i efterhand tydligen. Det stämmer tkd_rille, det är 3000kr. Du hade rätt, jag hade fel wink
Senast redigerat av CrilleD (6 januari 2010)

Muttley
6 januari 2010
Trådstartare
CrilleD skrev:
Stämmer ju inte för min del om jag säger så. 4000kr fick jag slaska upp med. Och det var inga bilar eller folk i närheten som utgjorde någon fara heller för den delen. Körkortoffline borde den heta. Den visar ju fel uppgifter mad

EDIT: Kollar du längst ner är ju uppgifterna från 2007 och 2006. Jätte dagsfärska du roll

De ligger även kvar på polisens sida bland bötesbelopp.
http://www.polisen.se/PageFiles/10344/1 … 5B1%5D.pdf

så om de har ändrat borde de ha ändrat där med smile. Kvittar fullständigt ifall de är bilar i närheten eller om de är klockan 3 på natten och heldött du bryter lagen, och kan polisen se dig är du inte ensam där ju.

831 Inlägg
6 januari 2010
Hehe se min edit ovan smile Du hade helt rätt. Jag helt fel.
Senast redigerat av CrilleD (6 januari 2010)

Muttley
6 januari 2010
Trådstartare
CrilleD skrev:
EDIT: I rest my case. Jag ber hemskt mycket om ursäkt. Efter att kollat min bot var det 3000kr och inte 4000kr. Jag hade kunnat svurit på att det var 4000kr. Men det var något jag hade fått för mig i efterhand tydligen. Det stämmer tkd_rille, det är 3000kr. Du hade rätt, jag hade fel wink

Se där . vi ska inte lita på dig alls mer smile. du får isåfall stå i samma skamhörna som de poliser du talar om wink

hehe alla kan göra fel smile jo såg din edit smile
Senast redigerat av tkd_rille (6 januari 2010)

831 Inlägg
6 januari 2010
På med dumstrut. Jag står i skamhörnan mad

687 Inlägg
7 januari 2010
CrilleD skrev:
Lita inte på grisarna. Du skulle ha nekat. Dom är så fulla av skit så det finns inte. Jag har ingen tillit eller respekt för dom där åsnorna. Dom gör precis tvärtemot vad dom är upplärda att göra.
.

Prova att behandla de med respekt så kanske du blir behandlad om respekt.

159 Inlägg
7 januari 2010
en kompis körde mot stop skylt med polisen baki men han bromsa lätt och rulla i korsningen och han fick inget alls

4 005 Inlägg
7 januari 2010
Bara jag som tycker att det var lite onödigt att dra med dig in på stationen för detta? Vad var anledningen till det?

Diesel or Die
66 Inlägg
7 januari 2010
Nehe skrev:
CrilleD skrev:
.

fungerar ej med tanke på de rötägg som verkar vara de enda som tas in i organisationen...

4 005 Inlägg
7 januari 2010
DieselThomsen skrev:
Nehe skrev:
CrilleD skrev:
.

fungerar ej med tanke på de rötägg som verkar vara de enda som tas in i organisationen...

Märkligt. Jag har träffat "rätt" många poliser både privat och i tjänst och jag har aldrig träffat något rötägg, mystiskt va?

Det är märkligt hur vissa bara träffar rötägg och vissa aldrig gör det?

Man får ju se det såhär också: Poliser träffar ju rötägg hela dagen. smile

Vad fan är ett rötägg förresten. Går det att äta?

5 198 Inlägg
7 januari 2010
linuslinje skrev:
DieselThomsen skrev:
Nehe skrev:

Märkligt. Jag har träffat "rätt" många poliser både privat och i tjänst och jag har aldrig träffat något rötägg, mystiskt va?

Det är märkligt hur vissa bara träffar rötägg och vissa aldrig gör det?

Man får ju se det såhär också: Poliser träffar ju rötägg hela dagen. smile

Vad fan är ett rötägg förresten. Går det att äta?

Jag tror nog att det är polisen som träffar på rötägg som vill hävda sej hela tiden, och inte kan bekräfta sina fel yikes

687 Inlägg
7 januari 2010
linuslinje skrev:
Bara jag som tycker att det var lite onödigt att dra med dig in på stationen för detta? Vad var anledningen till det?

De tog ju aldrig in han till station utan han fick sätta sig i baksätet på polisbilen.. Vilket är rätt normalt!

687 Inlägg
7 januari 2010
gamlingen skrev:
Jag tror nog att det är polisen som träffar på rötägg som vill hävda sej hela tiden, och inte kan bekräfta sina fel yikes

Eller så är det så att man endast träffar polisen när man har gjort något brott/fel eller blivit utsatt för något brott/fel i vilket fall så är man inte så mottaglig att se de bästa sidorna just då.

Vad är polisens fel egentligen mer än att den allmänna uppfattningen är att de gör övertramp hela tiden (vilket de inte gör eftersom en svennson inte har den blekaste om vad en polis får och inte får göra, och skulle bli förvånad ver hur mycket en polis faktist får göra men väljer att inte göra).

Visst finns det rötägg men det finns det inom alla yrkeskategorier och om man alltid stöter på rötägg så ligger nog felet hos en själv mer än hos polisen då många har levt hela sina liv utan poliskontakt eller aldrig mött en otrevlig polis.

4 005 Inlägg
7 januari 2010
Nehe skrev:
linuslinje skrev:

De tog ju aldrig in han till station utan han fick sätta sig i baksätet på polisbilen.. Vilket är rätt normalt!

Aha, jag läste fel tydligen. Kanske var därför bara jag reagerade smile

831 Inlägg
7 januari 2010
Haha om du ändå visste vilket tålamod jag haft med dom. Att folk inte respekterar dom från första början får sedan vi som VISAR respekt lida av sedan. Dom är otrevliga direkt och visar inga som helst tecken på att vara hövliga. Jag har inte respekt för folk som inte har det för mig. Än mindre ens försöker ha det.

Så snacka inte...

Nehe skrev:
CrilleD skrev:
.

687 Inlägg
7 januari 2010
CrilleD skrev:
Haha om du ändå visste vilket tålamod jag haft med dom. Att folk inte respekterar dom från första början får sedan vi som VISAR respekt lida av sedan. Dom är otrevliga direkt och visar inga som helst tecken på att vara hövliga. Jag har inte respekt för folk som inte har det för mig. Än mindre ens försöker ha det.

Så snacka inte...

Nehe skrev:
CrilleD skrev:
.

Hur kan du ha visat respekt/visar respekt när du pratar om de i de ordalag som du gör?

Detta är inte vad tråden handlar om så vi kan ju lämna OT nu. Men i mina ögon så är det tydligt vem som inte visar respekt för andra.

German Engineering
9 083 Inlägg
7 januari 2010
CrilleD skrev:

Som alltid kan vi bara spekulera i om du förlorar lappen eller ej. Men bli inte förvånad.

Jag håller med dig. Man ska aldrig lita på grisar, har aldrig gjort det och kommer aldrig göra det heller.
Till TS: Var glad om du bara får böter eller en varning, att torska kortet är aldrig roligt.
Senast redigerat av CarpeDiem (7 januari 2010)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sök