Funderar på att köpa en dämpare med 3"anslutning o 4,5" utblås från Ridetech o tänkte kolla om nån har nått att säga i ämnet..Tex om hur prylarna är mm..Är ju billiga men ibland visar det sig att billigt är skit..
Jag kör också med japsare från dom. Ytan å svetsningarna är bra kvalitet på. Sen kanske dom inte håller för bilar med 300HK där det blir lite mer värme i avgaserna jämfört med andra. Men jag är nöjd med min iaf. Ganska så lätt att hålla ren me.
Mr Lemon--Jag lånar tråden lite, hoppas det ej gör något .. Har ett par frågor angående slutdämpare
1.. Räcker det att bara köpa slutdämpare för att det ska passa?.. Eller måste jag köpa alla rör enda framifrån bilen?.. Alltså räcker det med att bara byta ut slutburken?..
2.. Hur vet jag vilken slutdämpare som passar på min bil?.. Var på avgasröret ska jag mäta, för att veta att det passar o.s.v?...
Du får köpa dämparen..Sen får du mäta o antagligen skarva i rör eftersom din orginaldämpare antagligen är längre..
Kostar inte så mycket o mekonomen har skarvrör som är billiga om det skulle krisa!!Dom har även stegmuffar om du råkar köpa en dämpare med för stor anslutning!!
Du får köpa dämparen..Sen får du mäta o antagligen skarva i rör eftersom din orginaldämpare antagligen är längre..
Kostar inte så mycket o mekonomen har skarvrör som är billiga om det skulle krisa!!Dom har även stegmuffar om du råkar köpa en dämpare med för stor anslutning!!
Tackar för ett snabbt svar ... Men jag behöver inte köpa hela röret enda framifrån bilen?.. Utan endast slutdämparen och eventuellt det du skrev