2242
Sök

Ha slutsteget fram ist för bak?

811 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
Hej, kan man för att spara strömkabel sätta slutsteget fram under instrumentbrädan istället eller blir det fel då?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

1 210 Inlägg
6 januari 2010
Kan kan du smile men ställer mera krav på riktig högtalar kabel som levererar smile men visst jag hade mitt mtx under passagerar sätet i min pugg en gång i tiden smile

811 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
Ekis! skrev:
Kan kan du smile men ställer mera krav på riktig högtalar kabel som levererar smile men visst jag hade mitt mtx under passagerar sätet i min pugg en gång i tiden smile

hehe okej, ungefär hur lång kabel tror du behövs till bmw:n om man skall ha steget bak då?

Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Bas älskare
716 Inlägg
6 januari 2010
mät hur lång bilen är och sen lägg till typ en meter? kan funka smile

1 210 Inlägg
6 januari 2010
5 meter per kanal? beroende på vart du orkar dra dom... smile i mitten av bilen kanske... men köp lite grövre kvadrat på kablarna.. och vänta gärna på mera svar ifrån typ Evil audio... han vet mera om detta smile

811 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
Ekis! skrev:
5 meter per kanal? beroende på vart du orkar dra dom... smile i mitten av bilen kanske... men köp lite grövre kvadrat på kablarna.. och vänta gärna på mera svar ifrån typ Evil audio... han vet mera om detta smile

Nu var det strömkabeln jag syftade på smile   har några meter 50kvadrat som räcker om jag skall ha slutteget framme men skall det vara bak måste jag ju köpa ny

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 januari 2010
Klart du kan montera slutsteget fram! Är ju bara fördelar om du nu har batteriet fram också, då både ström och lågnivåkabel blir korta. smile Anledningen till att många inte monterar slutsteg fram är väl platsbrist.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

811 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Klart du kan montera slutsteget fram! Är ju bara fördelar om du nu har batteriet fram också, då både ström och lågnivåkabel blir korta. smile Anledningen till att många inte monterar slutsteg fram är väl platsbrist.

Fan man har väl handskfack smile om inte annat finns det ju jävligt mycket plats där under smile bästa hade ju vart som på en del Audi och Bmw där dom har batteriet under baksätet

1 210 Inlägg
7 januari 2010
Ja 50 kvm är mer än nog de... tongue men bättre de än för lite smile   så bygg nu!!! big_smile

122 Inlägg
7 januari 2010
Ekis! skrev:
Ja 50 kvm är mer än nog de... tongue men bättre de än för lite smile   så bygg nu!!! big_smile

åhh helvete! då måste man ha alla golvytor i huset täckta med kabel! roll

sorry....kunde inte hålla mig:|smilebig_smilelol

Inga problem!

372 Inlägg
7 januari 2010
Tänk på att steget blir varmt också så stäng inte in det helt eller montera det uppochned. då fungerar ej kylningen som den är tänkt.

1 210 Inlägg
7 januari 2010
Oljekatt skrev:
Ekis! skrev:

åhh helvete! då måste man ha alla golvytor i huset täckta med kabel! roll

sorry....kunde inte hålla mig:|smilebig_smilelol

hehe tongue ja de är helt ok  lol

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 januari 2010
Klart det går.....jag har mitt steg I i-brädan wink
Sedan att jag har byggt en i-bräda avsedd för ändamålet hör väl inte hit? big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

297 Inlägg
7 januari 2010
Lonefox skrev:
Sedan att jag har byggt en i-bräda avsedd för ändamålet hör väl inte hit? big_smile

vad är en i bräda?

Gréve
497 Inlägg
7 januari 2010
Jonathan_lindgren skrev:
Lonefox skrev:

vad är en i bräda?

i bräda= instrumentbräda =instrumentpanel

Sök