Stålomspunna bromsslangar?

Kewin Älskar tysk konst!
7 januari 2010 · 88 Inlägg

Min fråga är väl kort och gott är det värt och lägga pengar på stålomspunna bromsslangar? Märker man av en skillnad och på vilket sätt?

Fick ett prisförslag på 1500:- för både fram och bak. (4-motion bil om det har nån betydelse)

evilaudio
7 januari 2010 · 16 195 Inlägg

på en vanligt "brukshink" så märker man ingen skillnad.. men om man leker mycke å bromsar hårt så att bromasarna går varma så kan de märkas skillnad.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Trinkz
7 januari 2010 · 20 Inlägg

blir bättre respons för att slangarna expanderar inte lika mkt kan nog kännas att pedalen inte är lika "svampig" rätta mej om jag har fel:D

Brett e rätt
evilaudio
7 januari 2010 · 16 195 Inlägg

Trinkz skrev:
blir bättre respons för att slangarna expanderar inte lika mkt kan nog kännas att pedalen inte är lika "svampig" rätta mej om jag har fel:D

fast de brukar inte märkas om man "svensson kör":

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Trinkz
7 januari 2010 · 20 Inlägg

som sagt pedalen kan nog kännas lite stumare. Men som sagt det är vad jag har hört har ingen egen erfarenhet av dom tyvärtongue

Brett e rätt
Mr_EmCom Med.lem
7 januari 2010 · 3 759 Inlägg

Kan tala för egen erfarenhet, dock bara på MC. Det är en jävla skilland! Inte alls lika svampit som det var innan.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Cupra_
7 januari 2010 ·

Mr_EmCom skrev:
Kan tala för egen erfarenhet, dock bara på MC. Det är en jävla skilland! Inte alls lika svampit som det var innan.

Var får man tag på sånna enklast då? Kanske t.o.m. finns modellanpassat någonstans?

schnauz
7 januari 2010 · 1 758 Inlägg

Tycker också det blir en jävla skillnad!
Sen beror det ju på vad man har för typ av slangar från början och hur slitna de är.
Kanske inte är direkt "nödvändigt" på en bruksbil, men det blir mycket trevligare känsla i bromsarna.

Habobo
7 januari 2010 · 198 Inlägg

Ett tips kan vara att kolla med exempelvis Hydroscand eller någon annan firma som håller på med hydraulik. Kan bli billigare att få sina slangar tillverkade där än att gå till någon flashig speedshop.

1332 - Överjävlig
bumpe Lastbilsmekaniker
7 januari 2010 · 3 878 Inlägg

Ja, ta med en slang av varje, olika fram o bak, till din lokala hydraulikfirma så ordnar dom det på 5-10 minuter smile
Passa på att byta till en bra bromsvätska och inte bara lufta precis så mycket som behövs när du redan hålls med grejerna smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang