2961
Sök

Lite frågor ang adaterplatta volvo rödmotor mot 850låda.

235 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
någon som har någon koll på att montera en volvo rödmotor på en 850-låda? att det inte passar vidare bra har jag räknat ut men finns det nån som har koll på hur dåligt det passar? smile tänkte om det finns adapterplatta eller om det går att lösa på annat vis? tacksam för svar

4 506 Inlägg
7 januari 2010
Du ska alltså ha ett rödblock med 850 växellåda? 
Låter väldigt tvärtom på något vis smile

Kan du andas kan du dö.

Refined
1 770 Inlägg
7 januari 2010
Säger samma som föregående.
får man fråga varför!?

235 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
hehe gissade nästan att den reaktionen skulle komma:) det e pga att jag har en volvo 855 som jag funderade på bygga folkrace av, dock har jag ingen motor:) tänkt att en småtrimmad rödmotor vore perfekt=billigt och pålitligt:)

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
7 januari 2010
eilert skrev:
hehe gissade nästan att den reaktionen skulle komma:) det e pga att jag har en volvo 855 som jag funderade på bygga folkrace av, dock har jag ingen motor:) tänkt att en småtrimmad rödmotor vore perfekt=billigt och pålitligt:)

tycker jag låter som en helfrän idé big_smile.
det passar ju tvärtom så då borde det väl passa åt andra hållet också? tongue, ta ur lådan och leta rätt på en römotor och testa ba wink

730 Inlägg
7 januari 2010
om det blir något bygge så måste du bjuda folket på bilder:D

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 januari 2010
borde det inte gå att ta m90:is sprängkåpa å sätta på  850 lådan
annars kan du ju höra med lmr om dom kan tillverka en adapter smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

235 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
ska ta ur det lilla som e kvar av motorn (ett tomt block) i morgon och börja måtta lite:) ang sprängkåpan så är det ju tyvär inte lös köpa på 850lådan:( funderade på om det gick att kapa av flänsen på en vanlig m45,46,47 låda och kapa bort flänsen på 850lådan och sen bara svetsa ihop dom, men känns lite krångligt det med... bilder kommer om det blir några framsteg:)

235 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
har inte hänt supermycket direkt, har rivit ur det gamla blocket, hämtat hem ett mock-up block och fixat en stålring med rätt diameter, tänkte centrera in 850 lamellen i 230 svänghjulet och sen lägga ihop dom med ringen mellan så man kunde märka ut hålen...
problemet är ju att ringen är 12mm tjock så för att axeln på lådan ska räcka in i lamellen så kanske man behöver sätta en svarvad ring, 12mm tjock, mellan vevaxeln och svänghjulet, problemet är att då räcker väl inte startmotorn fram till svänghjulet... kanske är enklare att skarva kåpan ändå... nån som har några gooa tips på hur man ska bete sig för att centrera axeln om man ska svetsa om kåpan?? ellernnågra andra bra ideer...

Sök