Hej Har precis fått hem min Subaru impreza GT-99. Har dock problem med laddtrycket som droppar vid fullgas pådrag för att sedan komma igen en stund och samma visa om och om igen. Om man gasar 3/4 gas kan man få trycket att hålla sig uppe, men som sagt vid full gas så pendlar de. Motorn på bilen är nästan orginal för utom 3" från turbon och en race cat.
Är de turbon som är kass eller kan de vara så enkelt som en frusen dumpventil?
när man monterar 3" på dom här bilarna så brukar man få montera en daves device (stavning?) för att få ett stabilt och korekt laddtryck då det blir mycket bättre flöde än orginal.
tycker att du ska ta och kolla in www.impreza.nu , där står det mycket matnyttigt.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Om trycket pendlar så är det garanterat pga ditt stora avgas. En sniklösning är Dawes Device, den bästa lösningen är dock en mappning hos t.ex JRM i Sthlm eller Autotech (Per) i Trollhättan.
Hmmm Var helt inställd på att köpa en dawes tills jag läste denna tråden: http://www.zatzy.com/allmaent/342974-bi … ing-4.html (Det som KTL skriver) Ska man ta de han skriver på allvar eller behöver man inte oroa sig om man bara ska köra på original tryck?
Jag vet inte hur många, men det är väldigt många som kör med Dawes Device på Impreza (GT) utan problem. Jag rekommenderar dig att besöka Imprezaforumet om du är osäker och använda sökfunktionen där för att finna information gällande just din bil: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php
Har monterat dawes:en nu, men inte blev de bättre. Vet inte om jag monterade den rätt. *Tog bort T-korset *Pluggade solenoid slangen *Satt i resterande slangar i dawes:en
Trycket är fortf. för högt och kommer upp i 1.2 vid 3/4 gas på 5:an. Och de spelar ingen roll hur jag än skruvar på justerings skruven. Dock så tycker jag att de som spoolupen har blivit lite rappare.
Spelar de nån roll om man sätter slangarna i fel ordning i dawes:en?
sätter du det åt fel håll så funkar den intre som den ska, kompisen råkade sätta den åt fel håll en gång och han fick ett för högt och ostabilt laddtryck.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
sätter du det åt fel håll så funkar den intre som den ska, kompisen råkade sätta den åt fel håll en gång och han fick ett för högt och ostabilt laddtryck.
Vände på den och nu går den som en klocka:) Ställde den på 1.1, vågar man köra på de utan att ge den mer soppa?
Ska tydligen fungera bra med originalprylar och 1,1-1,15 i ladd. Min laddar 16psi och tror det är 1,103....bar. fungerar fint för mig.
Har kört med 1.1 nu ett tag och det känns som bilen börjat ojämnt mellen 2500 och 3000 varv, har även testat att sänka till org. laddtryck utan förbättring. Kan det vara lamdan som är kass?
Ska tydligen fungera bra med originalprylar och 1,1-1,15 i ladd. Min laddar 16psi och tror det är 1,103....bar. fungerar fint för mig.
Har kört med 1.1 nu ett tag och det känns som bilen börjat ojämnt mellen 2500 och 3000 varv, har även testat att sänka till org. laddtryck utan förbättring. Kan det vara lamdan som är kass?