bakre torpedväggen. Skall lämnas iväg på bockning. Så att hatthyllan då givetvis blir i samma stycke.
Bakaxeln helt färdig, nya belägg skivor och renoverade OK. Gött nu kan man lägga undan den och fokusera på annat.
Övredelen av instrument panelen passades in idag också. Gött det.
Nämen, nylackade fälgar. Skall till en färgad ytterkant också. Men vi vet ju inte vilken färg vi skall ha på Karossen ännu så den får vi vänta med att måla. Man vill ju att det skall matcha...
Det var det för denna helgen. Mer uppdate under veckan.
Imorgon skall vi lackera bilen utvändigt, jag kommer uppdatera på kvällen med fin fina bilder! I veckan har det inte hänt så mycket. Vi har fått stol, ratt och huvlås levererade till oss iallfall.. Alltid lika kul med sådana paket.
Bettan är inrullad i sliphallen redo att slipas. Sen sist har vi fått på dörrar också. Imon kör vi!
Du får svetsa ihop båda plattorna till buren om du vill det för ännu mera stabilitet.
Ja jag har fått reda på det i efterhand, eventuellt kommer vi att göra det beroende på hur mycket tid vi har. Dock har jag ju inte gjort fästena mellan huvudbågen och B stolparna ännu så det blir ändå lite svets och smide och lack så man kanske skall passa på.
Idag mellanslipade vi karossen och lackade lite lösdelar, allting gick enligt planerna.
Bettan tillbaka i sliphallen då, redo för mellanslip (vilket är helt idiotiskt igentligen med tanke på vad som antagligen händer i första kurvan i premiär racet) Men men, är huvudsponsorn en billackering så skall det inte vara kanter i lacken.
Slipad och klar. Blev faktiskt betydligt bättre än vad jag trodde. Slipade först med p500 maskin över alla färgskarvar. Sen gick jag över med 800.
Farsan fick ett roligt terapi jobb. Ta bort flagnadfärg imellan ribborna på grillen. Efter typ 45 minuter skulle han blåsa rent dammet och då blåste det upp lika många flagor igen...
Måla bakluckan grå
På grillen sparade vi Volvo loggan och den cromade ramen runt alla ribborna. Resten blev mattsvart Gjorde det på min förra 850 och det blev skit bra. Liknar xc grillarna.
Backspeglar, blev gråa sålänge. Får se om det blir så tillslut
Istappar, riktigt snyggt faktiskt. Skulle bli rätt sne om dom lossnade och ramlade ner i taket när ja rullar ut volvon hehe. Jag vet, jag skall slå ner dom innan.
så var det dags att maskera karossen igen. Anledningen till att jag maskar om är för att det fastnar så mycket damm överallt när man slipar.
sådär färdigt, Sista lagret klarlack kommer läggas imorgon. Det är bättre att en Riktig lackerar gör det så det blir 100%. När jag lackerar är det lite zatzy-mer tur än skicklighet.
Imorgon kommer någon bild på slutresultatet också.
Idag har jag mest gått och gottat mig åt resultatet. Ärligt talat så är jag sket nöjd!
Jag har aldrig varit ett fan utav sån här "fjantlack" men jag måste nog ändra mig
Jag beställde Bromsvåg, Nödstopp´, huvudströmbrytare och plast att göra rutorna av idag. fick även svar att motorn förhoppningsvis kommer om en vecka. Hade varit gött att montera den.
lite bilder.
Här står den. Jag gillar kontrasten när det är nylackat vitt på insidorna. Framskärmarna kommer att vara oranga så småniningom.