3535
Sök

Justering av dieselpump mercedes 300td??

lastbils chaffis......
299 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
#1
tjo har en mercedes 300td -92 w124.. som jag bytt pump på. Bilen är slö, ryker svart som faen å går fort varm... och knackar högt och ljudligt (nästan som en traktor..)

med andra ord fullt påställd dieselpump, fel insprutningsläge och ev trasig spridare..

min fråga e då om någon vet ungefär hur många varv man ska skruva på ställskruven till dieseln samt tomgångs skruven för att de ska bli lagom för att besikta med.... (skruva först i botten och sen ett x antal varv upp igen...) samt ungefär var pumpen ska stå för att få rätt insprutningsläge...

tacksam för svar! är rätt så mycke som måste plockas bort för å komma åt, så jag gör de helst så få gånger som möjligt...
Senast redigerat av Saabnorden (8 januari 2010)

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

128 Inlägg
2 mars 2011
#2
då du ska ställa in pumpen ha motorn igång och skruva så de sluta ryka vid maxgas (eventuelt mycke lite rykning)
ha du några problem att motorn eftervarvar?

låter iaf som du har fel pumpvinkel prova ställa den tidigare (felkuggad?)
sen om du har bytt pump finns de olika serie nummer vet dock inte hur de blir om man sätter dit fel.


195 Inlägg
25 januari 2013
#3
Jacke90 skrev:
då du ska ställa in pumpen ha motorn igång och skruva så de sluta ryka vid maxgas (eventuelt mycke lite rykning)
ha du några problem att motorn eftervarvar?

låter iaf som du har fel pumpvinkel prova ställa den tidigare (felkuggad?)
sen om du har bytt pump finns de olika serie nummer vet dock inte hur de blir om man sätter dit fel.

årets trådlyft kanske men men smile jag har en 300d som jag tycker eftervarvar onödigt, tyder det på att pumpen är felmonterad eller?


Sothora <3
1 201 Inlägg
26 januari 2013
#4
Nä men dåligt justerade ställskruvar

Bildemonterare samt egen verkstad. !


Sök