3805
Sök

Allmänt om Märket MG

682 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
hej, kollade lite på blocket utan att söka på något direkt bilmärke och hittade en Storm snygg MG Zr (även 160) sökte sedan på "MG" i göteborgsområdet + angränsande län och fick upp Totalt 9 bilar blandade med denna snygga och ännu en snyggare Cab. prislapp på dessa är kring 50-80 tusen med ett undan tag.

blir en Saab härnäst, men även sugen på en sommar bil då min pappa köper ut min Supra.

har kollat lite på Mazda Rx7 (-90 cab) Camaro (~85-95) Mitsubishu 3000GT(~95). ja lite alla möjliga bilar i 40-65tusen kr klassen.

och nu ser jag denna MG Cab, och den är i utseende mässigt något som skulle passa i min smak.

hur är dom som bilar? ser ju att det finns väldigt få på blocket.

Tackar för alla svar jag kan få. mvh

21 Inlägg
14 februari 2010
Jag har haft en MG TF 160 om det är en sån du menar. Jag är ledsen att berätta att dem är ren SKIT !
MG har ett rykte omkring sig att dem håller låg kvalitet. Jag köpte min dyrt, och den hade gått lite, under 5000. Det tog inte lång tid förrens det började komma missljud från motorn, och hjullagret plötsligt small. Jag menar ett hjullager som åker efter 4500 mil ? Vad fan är det. så inget att rekomendera. Dessutom är det ett rent HELVETE att hitta delar. Sorry

1 397 Inlägg
14 februari 2010
Jag tycker att Wickmarck inte gör annat än att snacka skit. MG är fina bilar med låång historik inom bilbranchen. Visst.. han kan ha haft världens otur med sin bil. Delar finns det en hel sjö av. Speciellt till MG TF. Finns ganska mycket man kan byta i motorn och sånt för att få den piggare. Dom jag pratat med är väldigt nöjda med sina bilar. Själv har jag en MG ZS 180. Jag är väldigt nöjd med den. Visst, delarna är väl några kronor dyrare, men de kan jag tycka att det är värt.

Alla bilar har s.k. "barnsjukdomar". Ta reda på vilka som finns till just MG TF. Åk gärna och titta på en sådan bil och skaffa din egna uppfattning.

Sök