3538
Sök

Rättegång? Toning? haha?

OEM <3
6 957 Inlägg
9 januari 2010
Ekis! skrev:
Och så bytte TS tråd fick inte de svar han ville höra tongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 71&p=3

Egentligen fick han väl inget direkt svar utom att han hade gjort fel och att han ska betala tongue eller?

OEM <3

1 210 Inlägg
9 januari 2010
Bjork skrev:
Ekis! skrev:

Egentligen fick han väl inget direkt svar utom att han hade gjort fel och att han ska betala tongue eller?

hehe ja tolknings fråga antar ja.. hmm

57 Inlägg
9 januari 2010
Herregud, Varför inte betala bara?
Du vet att tonade sidorutor fram är olagligt och ändå tar du risken och kör med det, åker du då dit så är det bara och betala!
Du har ju själv valt att ha rutorna tonade trots att du vet att det är olagligt.
500 kronor?, herregud?,är väl för fan bara och betala.
Drar du detta till rättegång så kanske det slutar med mer än 500 kr i böter, jag tror inte att de kommer tro på att du kör med rutorna nere mitt i vintern.

Och nej rättegången kanske är gratis för dig, men just rättegångar om såna här skitsaker kostar skattebetalarna en jävla massa pengar.
Och ja, jag är 16 år men jobbar och betalar skatt så därför kan jag uttrycka mig;)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
9 januari 2010
Rquired skrev:
Så i det här vädret, i den här kylan, körde du alltså med rutorna nere?

Gjorde du verkligen det? Tja, vet inte riktigt vad jag skall säga i så fall, du är en kall jävel wink Om du nu körde med rutorna uppe men hävdar att de var nere så lycka till med att vittna mot ett par poliser.

Du gjorde fel, du fälls i rätten och du får betala böter+rättegång. Men lycka till smile

roll Lirar man goo rock n roll så är det inga problem att åka med rutorna nere oavsett väder, åkte själv med rutorna nere senast idag cool

Har du tur så slipper du hela kalaset men att neka när du själv vet att du gjort fel är helt fel.

Rock'n Roll

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 januari 2010
Men för fan, är det så svårt att betala böterna och erkänna att man gjort fel??
För mörkt tonade sidorutor är ju olagligt, därför fick du böter.. OCH???
500 är fågelskit jämtemot vad det har kunnat kosta om du kört på, eller kört ut i vägen för nån du inte sett för dina tonade sidorutor. mad

Argumentera emot sina egna dumheter är just det... Dumheter.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Thorsella
9 januari 2010
Oj

Jo 500 spänn torkar jag mej med i röven så de kan ja betala men varför inte göra det rättsligt?! VARFÖR
Och du FÅR ja 70%ljusgenolsläpp  alltså 30% mörkertoning OCH dom kollade aldrig hur "stark" den va

ska inte bli dömd av någon paragrafryttare i vägrenen utan det är upp till domstol å fatta dom besluten..

5 198 Inlägg
9 januari 2010
orginal toning från fabrik är väl redan 30% ?

Inte undra på att bilburen ungdom är populär av polis... åsså gnäller dom när dom får böter för nåt dom gjort.. å herrejösses... Ska polis bevisa att toningen ä olaglig så tycker jag att det borde vara motpartens sak att bevisa tvärtom.. Näe framför hårdare tag i rätten.. allt som blir fällt i rätten borde motparen betala.

8 251 Inlägg
9 januari 2010
Thorsella skrev:
Oj

Jo 500 spänn torkar jag mej med i röven så de kan ja betala men varför inte göra det rättsligt?! VARFÖR
Och du FÅR ja 70%ljusgenolsläpp  alltså 30% mörkertoning OCH dom kollade aldrig hur "stark" den va

ska inte bli dömd av någon paragrafryttare i vägrenen utan det är upp till domstol å fatta dom besluten..

Hett tips: läs på lite mer. Framför b-stolpen är all film förbjuden, oavsett hur ljus den än är. Och dessutom tar rutorna bort lite ljusgenomsläpp så man kan inte ha så mörk film innan man kommer upp till gränsen.

1 827 Inlägg
9 januari 2010
Thorsella skrev:
Oj

Varför du ska göra en rättslig sak av det? Är du inte klok? Du har gjort fel, det har uppmärksammats... Hosta upp degen.

En rättegång kostar OSS skattebetalare MÅNGA tusentals kronor, bara för att du vill tjafsa. J*vla parasit!

EDIT: Du ville ha en rättslig prövning. Vem tror du domaren lyssnar på, en polisman i tjänst eller en volvoraggare?
Senast redigerat av Eisenhut (9 januari 2010)

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Thorsella
9 januari 2010
Ärligt talat så skiter jag fullständigt i va du tycker! och vill jag ha en förbannad rättslig sak med detta så ska väl jag för f*n få de eller? jag betalar väl för helvere 13 tusen i skatt varendra j*vla månad  ska ja då inte få valuta för mina skatte pengar då eller?!!!  hur j*vla mycke betalar du i skatt  skulle inte tro att du ens betalar över 10tusen så då har jag betalar ducktigt mycke mer än dej och du kallar mej parasit för jag vill ha det rättslig.. ne du parasit kan du va själv din skit

Eisenhut skrev:
Thorsella skrev:
Oj

Varför du ska göra en rättslig sak av det? Är du inte klok? Du har gjort fel, det har uppmärksammats... Hosta upp degen.

En rättegång kostar OSS skattebetalare MÅNGA tusentals kronor, bara för att du vill tjafsa. J*vla parasit!

EDIT: Du ville ha en rättslig prövning. Vem tror du domaren lyssnar på, en polisman i tjänst eller en volvoraggare?
Senast redigerat av Thorsella (9 januari 2010)

Thorsella
9 januari 2010
Och en sak till volvoraggare??  va fan kör du själv för bil?!! en ful jävla honda j*vel. jag får väl för fan  åka v70 utan att en sån som du ska kalla mej parasit eller?   

Eisenhut skrev:
Thorsella skrev:
Oj

5 198 Inlägg
9 januari 2010
Dags att låsa tråden  eller rensa då folk kallar varanda både det ena och det andra.. att det ska va så svårt att hålla en normal konversation bara för at det är på ett forum...BARNSLIGT, man måste väl kunna hålla en diskution utan massa tjafs

Thorsella
9 januari 2010
japp lås den   tråden fortsätter på sts

687 Inlägg
9 januari 2010
Blir nog inte ens rättegång för din del.. Skulle gissa på ett strafföreläggande ala 500kr direkt när det hamnar på Åke Åklagares bord.

puff
9 januari 2010
Thorsella skrev:
Oj

Du får inte ens eftermontera folie på rutan som är 100% ljusgenomsläpp.

Mvh

407 Inlägg
9 januari 2010
Är du helt jävla dum i huvudet eller? Du har ju gjort fel, stå för det. Sen att du betalar "13tusen" i skatt gör väl inte att du gjort mindre fel?

2 982 Inlägg
9 januari 2010
när du fick boten, lät han dig åka vidare med toningen eller var du tvungen att riva på plats?

727 Inlägg
9 januari 2010
haha det här var rolig läsning det big_smile

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

12 086 Inlägg
9 januari 2010
Ekis! skrev:

Ja, det förstår jag när sånna som du kommer in och tror du är kungen och snackar skit hela första sidan.

643 Inlägg
9 januari 2010
JapMax skrev:
Ekis! skrev:

Ja, det förstår jag när sånna som du kommer in och tror du är kungen och snackar skit hela första sidan.

mm fy fan vad jag stör mig på såna idioter som tros sig veta allt och bara skriver skit och saker som ej stämmer. tyvärr finns det såna pajaser på dom flesta forum neutral

Sök