3704
Sök

Hur får jag bort mina fläckar i sätena

128 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
tjena jag har lite "daskiga" fram säten de ser konstigt skitiga ut vet inte om de är slitna eller de är nån typ av jeans fläckar.. någon som vet något som är bättre än sånt skum som tar bort fläckar för de fungerar inte..?

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
10 januari 2010
Väldigt svårt att säga utan att ha sett hur det ser ut men antar att du har dom vanliga tygstolarna , och kan nästan säga säkert att en ordentlig klädseltvätt av sätena är det enda som får bort detta ordentligt då
fläckar på detta material oftast bara blir större och större ju mer man försöker ta bort fläcken/fläckarna.

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

100 Inlägg
10 januari 2010
Testa bossebildoktornknepet med kylspray och en kniv:P

128 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
_Norrland_ skrev:
Väldigt svårt att säga utan att ha sett hur det ser ut men antar att du har dom vanliga tygstolarna , och kan nästan säga säkert att en ordentlig klädseltvätt av sätena är det enda som får bort detta ordentligt då
fläckar på detta material oftast bara blir större och större ju mer man försöker ta bort fläcken/fläckarna.

okej vet inte ifall de är så att de är slitna men man tycker ju inte att de skulle va de.. har hört nått om ångtvätt är det nått du vet något om?

754 Inlägg
10 januari 2010
Köp meguiars all purpose cleaner och en meguiarsborste. Dränk ner massor av all purpose på sätet och borsta som en tok sen. När du borstat en stund kommer det bli väldigt mycket skum wink När det känns som att fläckarna är borta tar du en dammsugare och trycker munstycket hårt mot sätet så att det mesta av fukten/skummet sugs upp.

Borsten: http://www.meguiars.se/index.php?_room= … mp;_page=1
hittar tyvärr inte all purpose...men hör med säljaren där de säljer meguiarsprodukter om de har det i lager.

Den här metoden använde vi oss utav när jag jobbade på Ditec...funkade galet bra! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Snickarjävel
554 Inlägg
10 januari 2010
ångtvätt finns på typ ditec. funkar kanon

128 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
okej tack ska ni ha vet ju inte om det är som de är slitna eftersom de är rätt jämt utspridit över sätena.. men det kan ju vara fläckar som kommit av kläderna men ska prova.

Behöver man säga mer :)
3 Inlägg
16 januari 2010
använder en klädseltvätts maskin å blöder sättet o sedan suger upp vattnet tok enkelt smile) ryllas bilvård timrå

2 Inlägg
23 januari 2010
Super10, extremt bra grovrengöringsmedel till bla oljefläckar och dyligt. Allrengöringsmedel som är koncentrerat, man blandar ut med vatten beroende på vilket städjobb man ska göra. Jag säljer de, om du behöver ett grymt bra grovrengöringsmedel kontakta mig på sk8_861@hotmail.com

FreddeK
23 januari 2010
sperma kan du få bort med vanligt hetvatten så det ska nog lösa sig! testa annars lite yes först innan du kostar på massa flashiga produkter.

128 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
inte såna fläckar jag har:P hela sätena har blitt mörkare

Behöver man säga mer :)
3 Inlägg
FreddeK
24 januari 2010
rylla skrev:
bara att tvätta upp de gjort på 10 min smile

Förklara gärna lite utförligare!

196 Inlägg
27 januari 2010
jag tycker du ska ta in bilen till meca, dom gör en sätesrengöring för 1500:-. Då får du det professionellt och du kan vara säker på att dina säten blir som nya.

Full fart spar tid!

38 Inlägg
27 januari 2010
Klädselschampo, vatten och våtdammsugare. Skura för kung och fosterland smile

Saab4ever

I got Dubs!
2 423 Inlägg
28 januari 2010
En audi ja.
Det är vatten som har torkat, sätena på vw,audi och skoda blir så.
det ser ut som någon har svettats en hel del?

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
28 januari 2010
Hyr klädseltvätt på Bauhaus, de tar 150:- timmen är man ett par stycken är de inte så farligt dyrt smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

128 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
Adde666 skrev:
En audi ja.

ja precis de skulle man kunna säga

I got Dubs!
2 423 Inlägg
28 januari 2010
audi_ralle skrev:
Adde666 skrev:
En audi ja.

ja precis de skulle man kunna säga

Det får du bort med valfri klädesltvätt.
ex. autosmart, allbrite eller liknande. spraya på o gnid med nagelborste och ta en mf duk o torka upp eller en våtdammsugare.

128 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
de gick inte med sån skum tvätt som man köper på typ mackar de gjorde absolut ingen skillnad..

Sök