2796
Sök

INFÖR: YstadTräffen 2010 - PREMIÄR 9 April, 20:00

283 Inlägg
10 februari 2010
h0olm skrev:
Räkna med minst två bilar från Skåne hjärta, Höör. wink

höörsbor gillar YSTAD!

223 Inlägg
10 februari 2010
ralle_xtreme skrev:
h0olm skrev:

höörsbor gillar YSTAD!

Vem gillar inte ystad (?) cool

283 Inlägg
11 februari 2010
Thakashi skrev:
ralle_xtreme skrev:
h0olm skrev:

höörsbor gillar YSTAD!

Vem gillar inte ystad (?) cool

det var en väldigt bra fråga!
ska tänka på det...

3 968 Inlägg
11 februari 2010
Riktigt riktigt kul det sprids och att så många fler numera är positiva till Ystad
och YstadTräffen tongue   Precis så ska det låta, kanonbra!
Senast redigerat av Andreas79 (11 februari 2010)

100% Skåning
358 Inlägg
11 februari 2010
Andreas79 skrev:
Riktigt riktigt kul det sprids och att så många fler numera är positiva till Ystad
och YstadTräffen tongue   Precis så ska det låta, kanonbra!

Kommer bli en toppen sommar detta, med många nya ansikten och många nya bilar, det känner jag på mig. smile

Äppelodlare
305 Inlägg
11 februari 2010
Vinne skrev:
Längtar! Blir mycket att köra mc för mig denna sommaren med! Så nu jävlar ska de race:as. Känns inte så värst lönt med tanke på att alla som kör i ystad har nästa dubbelt så mycket hästar som jag tongue

Hysch, får inte nämna race här winktongue

1 464 Inlägg
11 februari 2010
Han nämner hästar där en häst är dubbelt så många som jag också har. Jag antar givetvis att det rör sig om Falsterbo Horseshow och tävlingarna där vilka faktiskt är fullt lagliga. Tyvärr är detta inte än och ej heller Ystad.

Men... Så att... Så är det...

Nån som har koll på polenfärjornas ankomsttider? Finns de på nätet? (Lat, inte orkat googla än, sorry.)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Hamster
817 Inlägg
11 februari 2010
MrJAM skrev:
Han nämner hästar där en häst är dubbelt så många som jag också har. Jag antar givetvis att det rör sig om Falsterbo Horseshow och tävlingarna där vilka faktiskt är fullt lagliga. Tyvärr är detta inte än och ej heller Ystad.

Men... Så att... Så är det...

Nån som har koll på polenfärjornas ankomsttider? Finns de på nätet? (Lat, inte orkat googla än, sorry.)

olagliga race med trimmade havremopeder? roll

404 Inlägg
12 februari 2010
Formulerar om mitt inlägg lite. Blir inte mycket bil för mig denna sommaren på träffarna. Blir att komma och visa upp motorcykeln istället! smile

Vilket fall som helst längtar jag tills träffen drar igång igen. Förra året var mycket roligt! Speciellt avslutningen. Det var en riktig träff. Mycket bra gjort av alla er som är ansvariga för träffen! smile

Four wheels move your body, Two wheels move your soul.

3 968 Inlägg
12 februari 2010
Vinne skrev:
Formulerar om mitt inlägg lite. Blir inte mycket bil för mig denna sommaren på träffarna. Blir att komma och visa upp motorcykeln istället! smile

Vilket fall som helst längtar jag tills träffen drar igång igen. Förra året var mycket roligt! Speciellt avslutningen. Det var en riktig träff. Mycket bra gjort av alla er som är ansvariga för träffen! smile

Det lär komma mycket folk även i år, det är jag helt säker på smile

Självklart är du välkommen att komma även med din motorcykel, det går hur bra som helst smile

3 968 Inlägg
12 februari 2010
I N F O R M A T I O N smile

Jag har kontaktat tidningen Österlenmagasinet som ges ut till tusentals hushåll och
som finns lite överallt här nere i Skåne, de kommer att träffa mig och prata med mig
någon gång nästa vecka, så jag tänkte att det kunde vara trevligt att få med information
om YstadTräffen, detta kommer i Österlenmagasinet inom några veckor, jag
meddelar samma vecka det kommer stå info i tidningen, jag kontaktade dem för att locka
ännu fler till träffarna big_smile

Ville bara informera er om detta !
Senast redigerat av Andreas79 (12 februari 2010)

404 Inlägg
12 februari 2010
De låter nice!. Ja det är ju bara kul om vi blir fler big_smile

Four wheels move your body, Two wheels move your soul.

283 Inlägg
12 februari 2010
har en känsla av att ystad -10 kommer bli en riktigt bra träff! mina fredagar spenderar jag i ystad.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
12 februari 2010
Whacker skrev:
Tomten88 skrev:
Whacker skrev:
Det här verkar bli en riktigt stor och rolig träff.. Retar mig nåt fruktasnvärt att man inte kommer kunna vara med men hoppas nu folk fortsätter att komma senare på våren också smile
När E85 e tillbaka i tankarna så man kan ta sig ut på vägarna igen roll

Vad har jag missat nu??yikes

Det vi syftar på är att de blandar ut E85 till E75 under vintern för att underlätta kallstarter..
Det är dock inte alls bra för oss som har bilar mappade för enbart E85..

hur får dom ihop de? ju lägre siffra desto sämre tändningsförmåga..

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

1 513 Inlägg
12 februari 2010
PeppeVectra skrev:
Whacker skrev:
Tomten88 skrev:
Vad har jag missat nu??yikes

Det vi syftar på är att de blandar ut E85 till E75 under vintern för att underlätta kallstarter..
Det är dock inte alls bra för oss som har bilar mappade för enbart E85..

e75 inehåller mindre sprit å mer bensin vilket resulterar i att bilar som e mappade på E85 spikar på skitet för att de har för lågt oktan.. och e85 är hemskt svår tänt på vintern å gör bil svår startad av bara fan..

OCH NU KAN VI NOG SEGLA TILLBAKS TILL TOPIC!!
Senast redigerat av evo_krolle (12 februari 2010)

207 Inlägg
12 februari 2010
PeppeVectra skrev:

Tänker du på för att sunderlätta starten så nä.. Inte när det är kallt wink

Och tänker du på mappningen så först o främst blir ju förbrukningen annorlunda och dessutom har etanol en långsammare förbränning än bensin så därfrö stämmer inte tändningen heller vilket resulterar i spikning..
Givetvis tillsammans med oktanskillnaden nämnd ovan..

Men som sagt.. Ystadträffen.... roll

1 464 Inlägg
12 februari 2010
Vinne skrev:

Ni (vet inte om just du gör det, men...) som hänger på sporthoj.com kan ju ta ett snack om att sammanstråla med en 'MC-enhet' i Ystad i anslutning till bilträffen.

Jag har lagt ett inlägg i Radical Riders forumdel på sporthoj.com med en officiell inbjudan för att välkomna årets träffar. Kändes som en god idé även om Ystad i majoritet är bilnördarnas mecka. Jag har träffat folket i RR lite sporadiskt på onsdagarna vid flygrakan (utanför Sjöbo, duh) och kan tycka att det är en skön hop av folk.

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
12 februari 2010
Trådstartare
MrJAM skrev:
Vinne skrev:

Ni (vet inte om just du gör det, men...) som hänger på sporthoj.com kan ju ta ett snack om att sammanstråla med en 'MC-enhet' i Ystad i anslutning till bilträffen.

Jag har lagt ett inlägg i Radical Riders forumdel på sporthoj.com med en officiell inbjudan för att välkomna årets träffar. Kändes som en god idé även om Ystad i majoritet är bilnördarnas mecka. Jag har träffat folket i RR lite sporadiskt på onsdagarna vid flygrakan (utanför Sjöbo, duh) och kan tycka att det är en skön hop av folk.

+ 1 på det!
big_smile

100% Skåning
358 Inlägg
13 februari 2010
Jill skrev:
MrJAM skrev:
Vinne skrev:

+ 1 på det!
big_smile

Här har du +2 an! big_smile

1 464 Inlägg
13 februari 2010
xlm skrev:
Här har du +2 an! big_smile

Fick läsa det där två ggr måste jag erkänna. Blev lite rädd där ett tag... lol

Även inlagt i sporthoj's 'Träffar / Events / Samåkning' forumdel för bredare publik. Ska bli kul att se om de fixar någon samåkning likt de liknande som sker här vid evenemang...

Sök