2759
Sök

Chip till saab 9-3 2.0t -00!

6 Inlägg
27 augusti 2010
Al_Capone skrev:
Även om man skiter pengar så är det inget kul att bara köpa färdiga grejer.

Det kostar inte många kronor att köpa lite böjar och ett par kapskivor till vinkelkapen, sen samla på dig ett par sjysta burkar och hokus pokus big_smile så har du ett helsystem med sjyst downpipe wink

Men visst, en lax i månaden blir man fan inte fet på.

Jag tänker bara som så att om du ändå skall chippa bilen så är inte själva programvaran så himla mycket dyrare... Och ett steg2 eller steg3 kanske är roligare än ett steg1 big_smile Dem där extra tusenlapparna som tas ut är ju för avgas med mera...

Jag vet, (får väl massa kommentarer om det här nu) det finns tillverkare som har SAMMA program för steg1-3 och det bara är hårdvaran som skiljer. Men det finns dem som inte har det också. Kolla tex på Nordic, dem skickar på 3.5bar btr vid steg3 bara för att ha lite mer marginaler vid bränsleanrikningen. Det är ett jättebra koncept tycker jag, kör själv med 3.5bar btr.

Vad har du för färg på dina spridare? Och, det är väl B205L du har i din bil? Inte B205E?

Ja, ja, lycka till med uppgraderingen av din bil. Tänk bara på att man aldrig blir nöjd cool

Danneeandersson skrev:
Al_Capone skrev:
Men kan du skruva lite själv så snid ihop en DP och ett avgas (2.5" räcker gott som avgas, bara det flödar som det skall) och köp ett steg3 program.

jag skiter inte pengar smile haha, just nu är jag ute efter de billigare alternativen, jag lever på 1000 kr i månaden.

Vilken färg har dessa spridare? Jag har nyligen köpt en 900a som enligt förra ägaren ska ha större spridare. Blir till att kolla under huven imorgon. smile

206 Inlägg
27 augusti 2010
Sitter röda spridare i alla NG900..

6 Inlägg
27 augusti 2010
Kax skrev:
Sitter röda spridare i alla NG900..

Så det går inte att se på färgen vilken sorts spridare det är? Måste man skruva lös dem för att få veta?

206 Inlägg
27 augusti 2010
Färgen avgör inte hur mycket den flödar, inte utseendet heller.

Men du kan ju kolla om dom är röda eller inte. Vilket de säkert är, om du inte har över 300hk

930 Inlägg
28 augusti 2010
Funkiee skrev:
Nordic är ju ute ur spelet om du vill ha BRA o ÄKTA service.

Hur tänkte du då?

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

6 Inlägg
28 augusti 2010
Kax skrev:

Men du kan ju kolla om dom är röda eller inte. Vilket de säkert är, om du inte har över 300hk

Gick ut direkt och kollade men förstod inte vart de satt. Lyfte på kåpan men allt var typ svart eller grått där under... sad

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 augusti 2010
Kamulen skrev:
Funkiee skrev:

Hur tänkte du då?

Vet att de har blåst ett antal kunder. Ex en polares pappa som har en 9-5 aero. Dom hade bilen inne hos nordic 3 gånger, och olika parametrar var bara uppdragna, sen så skulle den ha 300hk, men den gick sämmre än när de bytte till maptun, då den fick 285hk... Samt att maptun har hjälpt, inte bara mig, utan många andra jag känner, och fått kanonbra priser samt sjukt bra service om något kanske inte funkar som det ska.

930 Inlägg
28 augusti 2010
Jaså? jag vet då ingen som dem har blåst:) kan nog säga så här att det finns minst lika mkt missnöjda personer med maptun smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 augusti 2010
ingen firma är ju 100% bra så är det ju,  men jag vet så många som klagar på nordic. Så därför vill jag inte rekomendera dom tongue

930 Inlägg
28 augusti 2010
hehe jaså? jag har då aldrig hört nå om dem faktiskt, där imot så har jag kört en steg3 trimmad 9000 från maptun och jag säger bara de, världens jävla ketchup effekt.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 augusti 2010
alla 9000 har en fet ketchup effekt tongue min steg 3 trimmade 9000 har också det, fast det är med trollspeed chip smile

930 Inlägg
28 augusti 2010
jaså? men inte så att den ligger på 0.5bar från att du gasar till 3500rpm och sen efter det så kommer allt ladd från 0.5 - 1.3? wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 augusti 2010
det låter dom det är en kärvande WG eller något smile

930 Inlägg
28 augusti 2010
Nepp, den funkar hur bra som helst med originalboxen smile

206 Inlägg
28 augusti 2010
Nordic är bra.

Punkt Slut!!

930 Inlägg
28 augusti 2010
Kax skrev:
Nordic är bra.

Punkt Slut!!

Ja

206 Inlägg
29 augusti 2010
BeanLady skrev:
Kax skrev:

Gick ut direkt och kollade men förstod inte vart de satt. Lyfte på kåpan men allt var typ svart eller grått där under... sad

Varför ska du kolla det? Du har med 99,9% sannolikhet originalspridare..

6 Inlägg
29 augusti 2010
Kax skrev:
BeanLady skrev:
Kax skrev:

Varför ska du kolla det? Du har med 99,9% sannolikhet originalspridare..

För att säljaren påstod att det satt större spridare och vill veta om det stämmer. smile

Saabvilde!
1 708 Inlägg
29 augusti 2010
Funkiee skrev:
Kamulen skrev:
Funkiee skrev:

Hur tänkte du då?

Vet att de har blåst ett antal kunder. Ex en polares pappa som har en 9-5 aero. Dom hade bilen inne hos nordic 3 gånger, och olika parametrar var bara uppdragna, sen så skulle den ha 300hk, men den gick sämmre än när de bytte till maptun, då den fick 285hk... Samt att maptun har hjälpt, inte bara mig, utan många andra jag känner, och fått kanonbra priser samt sjukt bra service om något kanske inte funkar som det ska.

Har en bekant som har haft sjukt mycket problem med sin Nordic trimning. Rasade en kolv på sin 9.3 SC. Fick ingen respons knappt, bytte till MapTun och är idag helnöjd. smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

206 Inlägg
29 augusti 2010
Larsson_Power skrev:
Funkiee skrev:
Kamulen skrev:

Hur tänkte du då?

Har en bekant som har haft sjukt mycket problem med sin Nordic trimning. Rasade en kolv på sin 9.3 SC. Fick ingen respons knappt, bytte till MapTun och är idag helnöjd. smile

Så det är fastställt att det var mjukvaran som orsakade kolvraset?

Sök