Al_Capone skrev:
Även om man skiter pengar så är det inget kul att bara köpa färdiga grejer.
Det kostar inte många kronor att köpa lite böjar och ett par kapskivor till vinkelkapen, sen samla på dig ett par sjysta burkar och hokus pokus
så har du ett helsystem med sjyst downpipe
Men visst, en lax i månaden blir man fan inte fet på.
Jag tänker bara som så att om du ändå skall chippa bilen så är inte själva programvaran så himla mycket dyrare... Och ett steg2 eller steg3 kanske är roligare än ett steg1
Dem där extra tusenlapparna som tas ut är ju för avgas med mera...
Jag vet, (får väl massa kommentarer om det här nu) det finns tillverkare som har SAMMA program för steg1-3 och det bara är hårdvaran som skiljer. Men det finns dem som inte har det också. Kolla tex på Nordic, dem skickar på 3.5bar btr vid steg3 bara för att ha lite mer marginaler vid bränsleanrikningen. Det är ett jättebra koncept tycker jag, kör själv med 3.5bar btr.
Vad har du för färg på dina spridare? Och, det är väl B205L du har i din bil? Inte B205E?
Ja, ja, lycka till med uppgraderingen av din bil. Tänk bara på att man aldrig blir nöjd
Danneeandersson skrev:
Al_Capone skrev:
Men kan du skruva lite själv så snid ihop en DP och ett avgas (2.5" räcker gott som avgas, bara det flödar som det skall) och köp ett steg3 program.
jag skiter inte pengar
haha, just nu är jag ute efter de billigare alternativen, jag lever på 1000 kr i månaden.