3380
Sök

Försäkra bilen på pappa?

957 Inlägg
27 mars 2011
740_mannen skrev:
när jag tog körkort skulle min 740 116hk kosta mig 15 000 om året billigaste var 12, en V70 2,5T skulle kosta 25 000 om året fullförsäkrad ? hur ska man kunna få bonus om man inte har råd å försäkra en 740 ens ? Lätt å siitta här å va stor i truten när man är äldre å har billigare försäkring tror ingen här skulle köpa en V70 elr liknande bilar om man var tvungen å betala 25 000 i månaden ?? Tänk lite va å sen att försäkrings premierna stiger är för att folk som inte borde ha körkort har, bara för att man e äldre kör man inte bättre, jag är 21 kör lastbil 8h om dagen, sen ja gick ut skolan har ja kört lastbil/traktor varierat och nu i ett år har ja kört lastbil, jag planerar min körning 20ggr mer än min far som är 40 och min morfar som e 60 å jag kan garantera att dom flesta över 30 år aldrig har kört eco körning ens så vem är det som kör över sina förmågor igentligen ?

+1big_smile klockrent

fälg fantast
1 086 Inlägg
27 mars 2011
alla på garaget, och då menar jag ALLA kan allt !!! shit

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

5 198 Inlägg
27 mars 2011
Lowenhart skrev:
alla på garaget, och då menar jag ALLA kan allt !!! shit

Å vi är bäst på att köra bil och kan alla lagar och regler cool eller snarare lagar och regler är till för att jävlas med folk.

7 275 Inlägg
27 mars 2011
740_mannen skrev:
när jag tog körkort skulle min 740 116hk kosta mig 15 000 om året billigaste var 12, en V70 2,5T skulle kosta 25 000 om året fullförsäkrad ? hur ska man kunna få bonus om man inte har råd å försäkra en 740 ens ? Lätt å siitta här å va stor i truten när man är äldre å har billigare försäkring tror ingen här skulle köpa en V70 elr liknande bilar om man var tvungen å betala 25 000 i månaden ?? Tänk lite va å sen att försäkrings premierna stiger är för att folk som inte borde ha körkort har, bara för att man e äldre kör man inte bättre, jag är 21 kör lastbil 8h om dagen, sen ja gick ut skolan har ja kört lastbil/traktor varierat och nu i ett år har ja kört lastbil, jag planerar min körning 20ggr mer än min far som är 40 och min morfar som e 60 å jag kan garantera att dom flesta över 30 år aldrig har kört eco körning ens så vem är det som kör över sina förmågor igentligen ?

Du får väl kolla med lite fler bolag...
Min första bil kostade mig 600kr/månad i trafik! Det var en sierra för 12000kr...
Min 9-3 kostade närmare 1000kr/månad för helförsäkring.

Vad har ecodriving med hur man är en säker bilförare?
Bara för att du har kört lastbil i ett år så är inte du världens bästsa för det. Nog allt tror jag att både din far och din morfar kör säkrare än vad du gör.

957 Inlägg
27 mars 2011
JAg säger så här  alla kan säga vad fan de vill nu om man är över 25 år så e det självklart biligare  och då  kastarman och snackar shet på de  yngre det är fan inte rättvist på det viset!.jag känner mej inte träffad endå!Allva verkar vet alting här men som Lowenhart säger men  ientigen kan ingen ett shet  jag undrar en grej.Varför  har man den  meningen på  kontrakthelvete  där det stå är det någon  som är under 25 år som KÖR BILEN?????????? (DÅ MENAR MAN FAN  INTE LÅNA BIL)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har råd att ha bilen på mej själv och betala ala de kosnader men varför ha det  så jävla dyrt ner man kan ha det bligt
Man måste var  rikti blåst i huvet  för betala   tyå 7000kr   i försäkring för  bil som är värd  5000kr .
Någon som skrev där  upp at föräldrar  hjälper barn med krniminelt  bedragare och sånt bara ge dej vafan vadå är du avesjuk för att din pappa /mamam/mormor/morfar vem fan som helst vill inte göra så till dej med det är din sak min vänn
Att folk kör  feta bilar runt stan och sån varför undrar ni om försäkring frågor de gör  samma  som  de flesta göra här försäkra det på  mamsen eler pappsen en fråga man ska fråga sig  hur fan en 20årig kile har råd med en Mercedes CLS AMG elelr en Audi A8/S8  det är fan fråga för de kostar 700 000+kr

Så sluta klaga och snacka  bullshet helt enkelt att era premier ökar det e inte pgv de som har  försäkrade bilar på sin pappa utan det är de som kör som idoter  och krockar  typ 4 bilar årligen!!

7 275 Inlägg
27 mars 2011
BadBoy89 skrev:
JAg säger så här  alla kan säga vad fan de vill nu om man är över 25 år så e det självklart biligare  och då  kastarman och snackar shet på de  yngre det är fan inte rättvist på det viset!.jag känner mej inte träffad endå!Allva verkar vet alting här men som Lowenhart säger men  ientigen kan ingen ett shet  jag undrar en grej.Varför  har man den  meningen på  kontrakthelvete  där det stå är det någon  som är under 25 år som KÖR BILEN?????????? (DÅ MENAR MAN FAN  INTE LÅNA BIL)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har råd att ha bilen på mej själv och betala ala de kosnader men varför ha det  så jävla dyrt ner man kan ha det bligt
Man måste var  rikti blåst i huvet  för betala   tyå 7000kr   i försäkring för  bil som är värd  5000kr .
Någon som skrev där  upp at föräldrar  hjälper barn med krniminelt  bedragare och sånt bara ge dej vafan vadå är du avesjuk för att din pappa /mamam/mormor/morfar vem fan som helst vill inte göra så till dej med det är din sak min vänn
Att folk kör  feta bilar runt stan och sån varför undrar ni om försäkring frågor de gör  samma  som  de flesta göra här försäkra det på  mamsen eler pappsen en fråga man ska fråga sig  hur fan en 20årig kile har råd med en Mercedes CLS AMG elelr en Audi A8/S8  det är fan fråga för de kostar 700 000+kr

Så sluta klaga och snacka  bullshet helt enkelt att era premier ökar det e inte pgv de som har  försäkrade bilar på sin pappa utan det är de som kör som idoter  och krockar  typ 4 bilar årligen!!

Det är klart som fan att dom menar att man lånar bilen, det står så i kontraktet!

5 198 Inlägg
27 mars 2011
BadBoy89 skrev:
Brains skrev:
BadBoy89 skrev:

Det är klart som fan att dom menar att man lånar bilen, det står så i kontraktet!

Då är du fan blåst i huvet  totalt (tyvärr men du börja gå mej på nerverna så jag är tvungen säga så) är du kanske enstain eller vad kanske hans kusin   för du verkar vara duktig som fan  på alting och alt och du kan  absolut allting  ÄR DET NÅGON MER UNDER 25år SOM KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR bilen??? skulle de  mena att man lånar bilen så skulled et stå att  är det någon under 25 år eller över 25 som lånar bilen elelr jag  något sånt ailflal men   är det någon mer under 25 år som kör bilen då menar de fan  inte LÅNA sheten

Du har inte funderat på hur du skriver och kanske borde koll läsa innan du postar.
Senast redigerat av gamlingen (27 mars 2011)

7 275 Inlägg
27 mars 2011
Vilken tur att du blir irriterad! Det gör mig glad.
Så resten av kontraktet där det står att den huvudsakliga brukaren, dvs den som använder bilen mest och har den i sitt ekonomiska intresse, ska stå på försäkringen inte gäller eller vadå?

Jag hoppas verkligen att du har bilen på någon annan, du krockar och att du inte får ut ett dugg.
Då kanske du börjar betala som man ska också...

Better than God \o/
1 883 Inlägg
27 mars 2011
Ni vet att representanter för försäkringsbolag kan läsa det ni skriver vad? wink

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

957 Inlägg
27 mars 2011
Brains skrev:
Vilken tur att du blir irriterad! Det gör mig glad.
Så resten av kontraktet där det står att den huvudsakliga brukaren, dvs den som använder bilen mest och har den i sitt ekonomiska intresse, ska stå på försäkringen inte gäller eller vadå?

Jag hoppas verkligen att du har bilen på någon annan, du krockar och att du inte får ut ett dugg.
Då kanske du börjar betala som man ska också...

Vad bra då du vet en grej man ska aldrig hoppas på någon olycka för man vet aldrig vad kan hända för dej själv med  och om jag har bil på någon annan det är inte dit ska  jag gör som jag vil betalar hur jag vill så sug på den
Jag har inte sakt att jag kommer aldrig krocka för det kan hända till alla ner man minst tro  men  jag kör säkert så bra det går så oroa dej inte för mej tänk lite på dej själv
och angånde det emd din fråga står det   som som jag skrev i föra inlägget så har du rätt att köra shet lika mtk som ägaren

412 Inlägg
27 mars 2011
BadBoy89 skrev:
Brains skrev:
BadBoy89 skrev:

Då är du fan blåst i huvet  totalt (tyvärr men du börja gå mej på nerverna så jag är tvungen säga så) är du kanske enstain eller vad kanske hans kusin   för du verkar vara duktig som fan  på alting och alt och du kan  absolut allting  ÄR DET NÅGON MER UNDER 25år SOM KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR bilen??? skulle de  mena att man lånar bilen så skulled et stå att  är det någon under 25 år eller över 25 som lånar bilen elelr jag  något sånt ailflal men   är det någon mer under 25 år som kör bilen då menar de fan  inte LÅNA sheten

Det är som så att det räknas som att man lånar bilen om den står på någon annan ägare, vilket säger sig självt eftersom att man valt att inte stå som ägare själv. Bara för att du säger att det är du som äger bilen och det är du som har betalat för bilen så betyder det inte att det är så om man tar sig en titt på vem som faktiskt står som ägare på bilen. Bor man i samma hushåll är det som tidigare sagt, inga problem att låna bilen av ägaren. Det kan bli en tvist vid eventuell olycka, men det är inget lagbrott att låna bilen sålänge som du bor i samma hushåll som ägaren. (mamma eller pappa) Sen vet jag inte hur det är om man lånar någon annans bil, jag har iaf för mig att ägaren ska närvara om man lånar någon annansbil, var iaf så med en kille som körde norsk reggad bil när han var här och hälsade på men det kan ju just ha att göra med att bilen var norsk reggad.

@BadBoy89 - Om du försöker samla alla fåren i hagen så blir det inte bättre av att du skriver med caps lock eller tjugofem frågetecken.

135
├┼┼
24 R

957 Inlägg
27 mars 2011
då har de något att göra iallfall smile  men de har säkert bättre säker att göra än läsa vad vi skriver här
MrTurbo skrev:
Ni vet att representanter för försäkringsbolag kan läsa det ni skriver vad? wink

Volvo Nörd
85 Inlägg
27 mars 2011
Brains skrev:
740_mannen skrev:

Du får väl kolla med lite fler bolag...
Min första bil kostade mig 600kr/månad i trafik! Det var en sierra för 12000kr...
Min 9-3 kostade närmare 1000kr/månad för helförsäkring.

Vad har ecodriving med hur man är en säker bilförare?
Bara för att du har kört lastbil i ett år så är inte du världens bästsa för det. Nog allt tror jag att både din far och din morfar kör säkrare än vad du gör.

Eco driving har ju endå med bilkörningen å göra och borde premieras om man nu har behövt betala för det när man tog körkort, har inte sagt att jag är världens bästa på å köra bil men om man ligger å drar runt skåne 8h om dagen så får man faktiskt jävligt mycket körvana och det är ju det i slutändan som räknas om du är en värdelös förare elr en bra förare.

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D

8 883 Inlägg
27 mars 2011
Nu får ni ta och skärpa er. Personangrepp och dyligt hör inte hemma i forumet.
Nästa som kallar någon för dum i huvudet får en varning.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Better than God \o/
1 883 Inlägg
27 mars 2011
Bra Hamilton!

Rätt fånig diskussion egentligen.
Den som huvudsakligen brukar fordonet skall vara den som är registrerad ägare och betalar försäkringen. Inga oklarheter alls!!!

Om ni gaskåta och oaktsamma ungdomar inte hade krockat och krachat bilar så ofta (gärna på fyllan) hade ni inte haft så dyra försäkringar. Som man bäddar får man ligga. (visst är det provocerande smile )

Att försäkringsbolagen allt oftare vägrar betala ut ersättning när ni råkar ut för olyckor i "mammas / pappas" bil ser jag som en god gärning.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

466 Inlägg
27 mars 2011
men det där vad 740 mannen tar upp att han fick betala 15 papp för sin volvo.. det låter orimligt tycker jag. när jag tog mitt kort för7 år sen så fick jag betala 450 kr i halvförsäkring på min sierra ifrån 88. jag jobbar och betalade och såg glad ut. om man låter andra stå för försäkringen så e det lika med ingen bonus. någongång måste man ju stå på försäkringen.... annars kan man ju alldrig få bonus. men sen var det lite kul att tråden blev stor och alla ville diskutera av sig.. sen ger jag tummen upp för mr turbo och hans kommentarer hahahaha gött
Senast redigerat av Lyngmo (27 mars 2011)

3 390 Inlägg
27 mars 2011
BadBoy89 skrev:

Det är väl inte över 25 som gäller längre utan antal år med körkort, eller ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

248 Inlägg
27 mars 2011
740_mannen skrev:

Ett av dom bästa svaren i tråden:)

Volvo Nörd
85 Inlägg
27 mars 2011
du kan inte mena 450 kr på ett år ? näj det är hur gammal du är du kan vara 40 år utan körkort och ha en snorbillig försäkring tongue det som är det sjuka

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D

5 198 Inlägg
27 mars 2011
Igentligen borde dom som inte har körkort ha gratis bilförsäkring.... dom får ju inte köra alls..

Sök