2583
Sök

Spridare i Calibra v6:a

183 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
Trimmning på G i Callen.
Behöver köpa nya spridare då mina original på 196cc bara tar upp till 200 hk.
Min fråga är vad man kan få tag i kraftigare? Har kollat lite på x25xe-x30xe spridare som ligger på 225cc men passar dem och räcker detta?

1 867 Inlägg
11 januari 2010
Vad ska du stoppa in för rökartrim under locket på din calibra för att bottna dina originalspridare? 30hk höjning är rejält i en sugmotor.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

183 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
Koop skrev:
Vad ska du stoppa in för rökartrim under locket på din calibra för att bottna dina originalspridare? 30hk höjning är rejält i en sugmotor.

Mja, det kommer chip, lexmaulinsug, portad topp, lättat svänghjul, x30xe kammar, portat insug. Kanske renovering i block med nya kolvar osv om ekonomi tillåter, anledningen till att jag huvudsakligen vill byta spridare är för att dem antagligen börjat tappa sin verkan mer och mer efter åren och miltalen och när man ändå är igång kan ju lika gärna trycka på ordentligt smile

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
11 januari 2010
du vet om att du måste mappa om bilen när du byter spridare? annars kommer den gå fett.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

183 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
du vet om att du måste mappa om bilen när du byter spridare? annars kommer den gå fett.

Jo det vet jag men visste hur pass viktigt det var, det hör väl med spridningen på strålen att göra? Och jag behöver väl inte mappa bilen om jag byter spridare till likadana som sitter original?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
11 januari 2010
Celica89 skrev:
NITROUS skrev:

Jo det vet jag men visste hur pass viktigt det var, det hör väl med spridningen på strålen att göra? Och jag behöver väl inte mappa bilen om jag byter spridare till likadana som sitter original?

byter du till spridare som har ett annat flöde än original så lär du mappa för att den ska gå som den ska.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

183 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Okej tack för svar. Om någon vet nåt om den ursprungliga frågan så tackar jag och bockar för hjälp.

502 Inlägg
15 januari 2010
varför inte bara öka bränsletrycket? vet inte hur mycket effekt du kommer att få ut men skillnaden mellan 196cc och 225cc kan du ju säkert fixa med ökat tryck istället.

Du skriver att du ska byta chip, vad är det anpassat för? ofta är ju chip anpassade för speciella spridare. Du kan ju inte slänga dit en chip som är gjort för original spridare och sen byta till större/höja trycket

Sök