För mig är en sportig bil en bil med 2 säten, skåp, och ett bedårande namn vilket är, sierra.
Fail
Ang. Saaben så kolla gärna på 2,8t motorn, den går rätt fint. Mazda 6 mps är också ruskigt fina och går som fan, inte alls nån typisk japansk plastinredning i dom heller.
I ditt ställe hade jag skippat kontainern samt kunkusbilen och köpt en Focus ST -05
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
med tanke på att du kör 4k mil om året hade jag tänkt föreslå en diesel, kanske inte alltid går ihop med sportig, men det finns många dieslar som definitivt inte går som slöa traktorer...
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Hade tänkt skriva RS4, men så såg jag vad du vill lägga så då får jag väl säga S4a då, dock blir de väl äldre än 2004 men ack så bra pendelbil Hahah.... Jag pendlar med min Rs4 och de går kanon
Ja jo en RS4 är väl inte helt fel men inte den prisklassen jag tönkte på nu, mm en S4 ska jag kolla upp lite om, Funderar även på en Subaru om de kan vara nått.
Hade tänkt skriva RS4, men så såg jag vad du vill lägga så då får jag väl säga S4a då, dock blir de väl äldre än 2004 men ack så bra pendelbil Hahah.... Jag pendlar med min Rs4 och de går kanon
Ja jo en RS4 är väl inte helt fel men inte den prisklassen jag tönkte på nu, mm en S4 ska jag kolla upp lite om, Funderar även på en Subaru om de kan vara nått.
med tanke på att du kör 4k mil om året hade jag tänkt föreslå en diesel, kanske inte alltid går ihop med sportig, men det finns många dieslar som definitivt inte går som slöa traktorer...
Du tog orden ur munnen på mig.
Jag kör också ca 4000mil och jag skaffade en Bmw 320d som "brukis". Den funkar kanon till vardags och hänger även med bra nere på "ringen" i tyskland.
Men eftersom du inte ville ha Bmw kanske Audi kan vara något? Dom har ju också finfina dieslar. Eller en Volvo D5?
med tanke på att du kör 4k mil om året hade jag tänkt föreslå en diesel, kanske inte alltid går ihop med sportig, men det finns många dieslar som definitivt inte går som slöa traktorer...
Du tog orden ur munnen på mig.
Jag kör också ca 4000mil och jag skaffade en Bmw 320d som "brukis". Den funkar kanon till vardags och hänger även med bra nere på "ringen" i tyskland.
Men eftersom du inte ville ha Bmw kanske Audi kan vara något? Dom har ju också finfina dieslar. Eller en Volvo D5?
//Johan
Jo jag har funderat lite på diesel med ett tag, just för att de blir så många mil varje år, har ju nästan 8 mil om dagen till jobbet bara. Ska väl söka lite på Audi diesel kanske.
Subaru Impreza är inget särskilt komfortabla om du ska köra 8 mil om dagen. Jag hade satsat på en diesel i mellanklassen, ska den vara sportig så går många bilmärken bort, förstår inte varför du inte kollar på en BMW 3-serie med diesel... Kanske S60 D5?
Jo jag har funderat lite på diesel med ett tag, just för att de blir så många mil varje år, har ju nästan 8 mil om dagen till jobbet bara.
Menar du att du har 8 mil om dagen att köra till och från jobbet, eller är det 8 mil enkel resa till jobbet? Men nästan oavsett vilket så hade jag med sådana sträckor skippat allt vad bensinare heter och valt en diesel utan att blinka.
Senast redigerat av 9Femma (12 januari 2010)
Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
Jo jag har funderat lite på diesel med ett tag, just för att de blir så många mil varje år, har ju nästan 8 mil om dagen till jobbet bara.
Menar du att du har 8 mil om dagen att köra till och från jobbet, eller är det 8 mil enkel resa till jobbet? Men nästan oavsett vilket så hade jag med sådana sträckor skippat allt vad bensinare heter och valt en diesel utan att blinka.
Jag har 8mil totalt till jobbet och hem. jo jag har börja fundera på de, diesel går ju bra mycket billigare än bensinare iallafall
Sportig, bruksbil, 4 dörrar, dålig väg till jobbet, helst inte äldre än 2004, max 150000kr. Det är en Subaru Impreza WRX från 2003 och framåt du söker såklart.
Angående komforten - det är ingen gubbMercedes, utan en sportig bil. Och sportig innebär oftast att man får kompromissa lite med bekvämligheten. Och "bruksbil" i mitt huvud innebär inte heller något väldigt bekvämt. Jag har själv åkt min GT -99 5 mil till och från jobbet i 5 år utan att tycka att det var jobbigt, bara kul. Att jag dessutom inte haft ett enda fel på bilen (har inte ens bytt glödlampor) gör inte saken sämre.
Det enda som talar emot är väl bensinförbrukningen om du samtidigt vill köra bränslesnålt. Men under litern kommer du på större vägare och lugnare tempo! Det är väl också en kompromiss man får göra, "sportig" kostar oftast lite mer i bränsle... Och det Imprezan kostar i bensin kompenseras utav väldigt få fel som innebär utgifter.