2242
Sök

Presentationsinställningar på dator??

40 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Nu har jag lyckats trycka på några tangenter samtidigt på min bärbara dator och detta gjorde att några "presentationsinställningar" startades och alla mina ikoner på skrivbordet försvann och så blir jag markerad som offline på msn ibland pga den där rackarns inställningen! Det finns en symbol nere vid klockan och där kan man stänga av men jag vet egentligen inte vad man stänger av eftersom mina ikoner inte kommer tillbaka...

Vet någon hur jag ska gå tillväga?? Hoppas verkligen det för jag blir tookig på det här!! Jäkla teknik!!

JessieJames

463 Inlägg
13 januari 2010
Det hjälper om du skriver vad det är för märke/modell på din dator, men om det är en Lenovo/IBM laptop så är det Fn+F7 för den funktionen

40 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Det är en Asus pro50z ! ska testa å trycka som du skrev, de kanske är så på den häringa å smile

JessieJames

40 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Det fungerade inte.. stängde av skärmen på så vis tydligen men tack ändå! fler tips tack smile

JessieJames

463 Inlägg
13 januari 2010
högerklicka på skrivbordet -> Ordna ikoner efter och kolla att 'visa skrivbordsikoner' är förkryssat?

4 005 Inlägg
13 januari 2010
Lyser DSL-lampan?

40 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Visa ikoner är förkryssat och DSL-lampan lyser.. antar att det är lampan som är vid en symbol som ser ut som en mast som sänder eller va man ska likna det med..  eller är de kanske någon annan?

JessieJames

tysk.
592 Inlägg
13 januari 2010
fn + t har jag på min.

Men det finns massvis med olika fn alternativ, bara pröva sig fram.
Är det inte rätt första gången, trycker du på det igen så det återställs.
Sen prövar du nästa smile

1 207 Inlägg
13 januari 2010
JessieJames skrev:
Det är en Asus pro50z ! ska testa å trycka som du skrev, de kanske är så på den häringa å smile

Jag har en pro50g. Kanske är samma sak. Fn+F2 aktiverar/inaktiverar WLAN. Kan du ha råkat trycka på den?

tysk.
592 Inlägg
13 januari 2010
1.

Öppna Windows Mobilitetscenter genom att klicka på Start-knappen Bild av Start-knappen, klicka på Kontrollpanelen, klicka på Bärbar dator, och klicka sedan på Windows Mobilitetscenter..
   2.

Klicka på Inaktivera på fliken Presentationsinställningar.

Sådär inaktiverar man smile

40 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Tack så hemskt mycket för tipsen.. smile  men jag har nu testat allt å när jag hittade stället där man kunde stänga av presentationsinställningarna så stog det att dem redan var avstängda.. men mina ikoner är fortfarande borta och när jag startar datorn så dyker de där presentationsbilden upp brevid klockan nere i hörnet men försvinner efter ca 3 sekunder.. och "visa ikoner" rutan är ikryssad men dem syns inte ändå! Min dator är störd helt enkelt.Det är anledningen till att jag inte vill ha massa databoxar i mina bilar, det blir bara fel! haha

JessieJames

4 005 Inlägg
19 januari 2010
JessieJames skrev:
Tack så hemskt mycket för tipsen.. smile  men jag har nu testat allt å när jag hittade stället där man kunde stänga av presentationsinställningarna så stog det att dem redan var avstängda.. men mina ikoner är fortfarande borta och när jag startar datorn så dyker de där presentationsbilden upp brevid klockan nere i hörnet men försvinner efter ca 3 sekunder.. och "visa ikoner" rutan är ikryssad men dem syns inte ändå! Min dator är störd helt enkelt.Det är anledningen till att jag inte vill ha massa databoxar i mina bilar, det blir bara fel! haha

Kör du Vista/Windows 7?

Högerklicka på skrivbordet.

http://img200.imageshack.us/img200/6041/visaskrivbordsikoner.png

Sök