Rspeter skrev:
Det är ju du som ska köpa bil! slösa inte pengar på något som andra att tycker du ska köpa. Köp den du tycker känns bäst eller är snyggast. Golf GTi 30n kommer aldrig att stiga i värde men den kommer nog alltid att vara några tusenlappa dyrare än den vanliga GTIn.
Eftersom du verkar vilja ha lite motorstarkare bilar så köp gärna en fyrhjulsdriven. För att ha massa hästkrafter och slirande framhjulsdrift är sådär kul.
Tur att Ed.30 är utrustad med elektronisk diffspärr då

Ed.30 är ju lite av en entusiastbil då den är lite mer udda, kolla bara bakåt i tiden ang. VWs jubilemusmodeller, finns ju b.la. GTI Jahre 20 (Golf 3), GTI Jahre 25 (Golf 4) sen kom Ed.30n
Jag säger som så, provkör båda! Den ena säger R32 och den andra GTI, jag valde min GTI just för
att den är av det udda slaget och går bra och att R32an är rätt tung i mina ögon

men 6an morrar grymt gött.
Folk säger att en 4a med turbo låter tråkigt, kan inte riktigt hålla med där då TFSIn låter riktigt rå vid gaspådrag.
Denna skulle jag slå till på iaf. (2 ägare inkl. firma, årskatt 1770kr m.m)
http://www.blocket.se/gavleborg/Volkswa … amp;last=1Sen till vxl.låda, DSGn är riktigt fin men vill man köra bil i mina ögon tar man manuell, samma sak
där, testa båda! DSGn är snabb som attan iaf, men den manuella är riktigt tät i lådan.
Sist men inte minst, STEG 1

Du blir inte besviken..speciellt inte om du ska åka mkt motorväg med omkörningar till följd.
Hoppas du blev lite klokare nu.
Mvh