Tjo alla har en Volvo s40 2,0T 04 som jag nu har bytt en gummislang på till aluminiumrör. [se bild]
Efter det blev gjort så har jag ett tryck på 0.7 istället för de vanliga 0.5. Nån som kan förklara varför det kommer sig å allra viktigast vad kan hända med motorn? Kan det hända nåt allvarligt när den har höjt sig med 0,2. Vill ju inte förstöra min motor
nej det bör ju inte vara skadligt för om det skulle börja spika eller nåt så sänker ditt system tändningen osv....så det är väl bara att tacka för dom 2x-tra baren rätt mig om jag har fel men 0.7ska vara lugnt att köra med.
kan ha varit läckage i gamla slange eller som någon skrev tidigare att slangen sög ihop sig
Den suger inte ihop sig när turbotryck finns, snarare blåser upp sig.
Den måste läckt innen helt enkelt.
Ni som köper denna pipsväng i aluminium, glöm inte att köpa från en leverantör som bifogar "humps" eftersom motorn rör sig ganska mycket under acceleration och motorbroms. typiskt obra att knäcka intercoolern.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
kan ha varit läckage i gamla slange eller som någon skrev tidigare att slangen sög ihop sig
Den suger inte ihop sig när turbotryck finns, snarare blåser upp sig.
Den måste läckt innen helt enkelt.
Ni som köper denna pipsväng i aluminium, glöm inte att köpa från en leverantör som bifogar "humps" eftersom motorn rör sig ganska mycket under acceleration och motorbroms. typiskt obra att knäcka intercoolern.