3659
Sök

Hjälp har troligen virus på dator behöver bättre virus program.

3 182 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Har ett virus program som heter AVG anti-virus free idag men nu misstänker jag att jag har virus som inte mitt program hittar.

Det som händer med dator är att den startar om sig själv utan att vi ens rör datorn sen siger den att nåt är fel.

Så nu vill jag ha hjälp att få tag på ett bra virus program, som är antingen gratis eller som går att tanka hem nån stans.

The one and only ;) Take it or live it :P
327 Inlägg
16 januari 2010
F secure är ett helt okej program enligt mig, jag kör själv med AVG free 8,5 och har så långt inte haft ngt problem. Men jag råder dig att ta avstånd från Norton antivirus...det kostar mer än det smakar.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.

HEAVY METAL
765 Inlägg
16 januari 2010
Tanka ner Avast Antivirus.. Gratis och helt suveränt.. har använt det i lera år och jag e mycket nöjd.. alldrig några probs.,!    Live Watch och uppdatering mm mm   men att den startar om kan även va tecken på att hårddisken börjar bli sliten...

Vad du än tankar ner så skaffa inte NORTON
Senast redigerat av Engen (16 januari 2010)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

3 182 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
men är det nån som vet  om jag installerar ett nytt virus program när man har virus kommer det nya programmet att hitta nåt då.

3 182 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Volvobrud83 skrev:
F secure är ett helt okej program enligt mig, jag kör själv med AVG free 8,5 och har så långt inte haft ngt problem. Men jag råder dig att ta avstånd från Norton antivirus...det kostar mer än det smakar.

jag har avg 9.0.

3 182 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Engen skrev:
Tanka ner Avast Antivirus.. Gratis och helt suveränt.. har använt det i lera år och jag e mycket nöjd.. alldrig några probs.,!    Live Watch och uppdatering mm mm   men att den startar om kan även va tecken på att hårddisken börjar bli sliten...

Vad du än tankar ner så skaffa inte NORTON

kommer inte tanka norton.

3 182 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
jag har aldrig haft problem med avg eller virus förut det är det att datorn startar om sig i mellan åt helt utan anledning sen seger systemet att nåt är fel blablabla mins inte vad det stog.

96 Inlägg
1 570 Inlägg
8 156 Inlägg
16 januari 2010
Dom flesta antivirus-programmen missar spyware/malware. Testa Spybot Search & Destroy och sen Lavasoft Ad-Aware.
Jag gillar Nod32, då det antivirus-programmet inte slukar lika mycket resurser som andra antivirus-program.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

169 Inlägg
16 januari 2010
Nod32 har jag kört med i flera år och aldrig några problem.

1 581 Inlägg
16 januari 2010
Eset Nod 32!

3 182 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Dom flesta antivirus-programmen missar spyware/malware. Testa Spybot Search & Destroy och sen Lavasoft Ad-Aware.
Jag gillar Nod32, då det antivirus-programmet inte slukar lika mycket resurser som andra antivirus-program.

ad awere  har jag tankat hem och det funka bra det hittade rätt mycket.

Spybot Search & Destroy kostar 3sms o varje sms kostar 20kr st så det hoppar jag nog.

3 182 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Fellow skrev:
Eset Nod 32!

det kostar med men håller på att tanka från ett annat ställe hoppas det funkar när det kommer hem.

1 581 Inlägg
16 januari 2010
Men du får nog formatera datorn för o bli av med allt virus med säkerhet! Sen lägger du in ett vettigt virusprogram, brandvägg och slutar glo på porr på redtube och så vidare. Slutar tankar från piratebay och helt enkelt INTE går in på olämpliga sidor och öppnar mail som du inte vet vem det kommer ifrån.

3 182 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
porsurfar inte på denna dator det har jag en annan skit dator till smile öppnar aldrig mail om jag inte är 100% säker på vem det kommer i från. tanka från piratebay kommer jag inte sluta med.

1 581 Inlägg
16 januari 2010
Då kommer du heller inte sluta få virus dock men suit yourself:)

3 182 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Fellow skrev:
Eset Nod 32!

installerat och funka kanon.

fy fan vad avg 9,0 sega ner datorn så det är raderat från datorn.

3 182 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
måste bara siga att allt jag laddar hem kommer till en extärn hårddisk och bör inte påverka den stora dator. rätta mig om jag har fel.

bappelsin
390 Inlägg
16 januari 2010
pukan2 skrev:
Fellow skrev:
Eset Nod 32!

det kostar med men håller på att tanka från ett annat ställe hoppas det funkar när det kommer hem.

finns crack för gratis uppdateringar...
det kör jag med funkar perfekt...big_smile
Senast redigerat av passos (16 januari 2010)

Sök