Hejsan.
I slutet av November förra året köpte jag min första bil, en audi a3:a TQ -00. Körkortet är i full gång och skrivning och uppkörning är bokad till den 2 feb.
Precis som rubriken säger kommer detta att bli ett långtidsprojek med bla. lite rostlagning i nedre bakkant av höger dörr. Som jag förstått de så är de ganska vanligt på dessa bilar? Även något enstaka stenskott ovanför vindrutan på vänster sida..
Ett JR-sportluftfilter med avskärmningskit monterade jag kring nyår. De blev riktigt mysigt ljud.
Bytte även dumpventilen, då orginal kalle anka dump började låta mycket konstigt, mot en forge 25mm återcirkulerande i aluminium.
Annat smått och gott som är planerat är ljus av olika slag. Diodlampor till parkeringljusen och skylbelysningen är redan beställda och kommer troligen att kunna monteras nästa helg.
Även ett par drl-lysen kommer att beställas i sinom tid.
Avgassystem kommer också så småning om, vet ni något bra är det bara att säga till.
De kommer inte att hängas på nåt fläskigt kjolpaket, utan de kommer att förbli orginal.
Ljudet i bilen kommer att bli ganska basic. Pioneer sterio, troligen bilens orginal högtalare ( men hittar man något annat billigt och fint, såklart man klämmer dit de.
) Gas slutsteg och en baslåda med
10" x 3. Osäker på märke.
Ska även försöka mig på att gjuta en ny "hatthylla" då en av de förra ägarna har satt i högtalare.. (Låter skit)
Inte så jättemycket planerat. Allt beror på verkstadsplats och pengar.. Tråkigt, men så är det.
Har ni idéer om vad som skulle bli fint så är det bara att skriva de och har ni något kul till salu som skulle kunna bli bra, bara skriv.
Tips och trix som ni har samlat på er under åren är mycket välkomna!
Nu kommer lite bilder på hur bilen ser ut i skrivande stund.
Snart nya positionslampor och kanske xenon?Motorrummet just nu..Lortigt, men de ska bli bättre. Funderar på att lacka motorkåpan blå. Någon som vet vart man kan köpa ett siliconslangs kit till denna modell?