2875
Sök

Hur vet jag om fälgarna passar? Audi A4

38 Inlägg
24 maj 2006
Trådstartare
Tjena!

Tänkte kolla om någon vet ifall ett par ACE Puma 19"/18" passar på en Audi A4 -97 och hur ska man veta bultcirkel på fälgarna sen däckbredd o profil på däcken... e väldigt lost på detta tongue tacksam för hjälp.

http://www.teletyre.se/index.php?page=s … p;Itemid=6

646 Inlägg
24 maj 2006
Septima skrev:
Tjena!

Tänkte kolla om någon vet ifall ett par ACE Puma 19"/18" passar på en Audi A4 -97 och hur ska man veta bultcirkel på fälgarna sen däckbredd o profil på däcken... e väldigt lost på detta tongue tacksam för hjälp.

http://www.teletyre.se/index.php?page=s … p;Itemid=6

Dom passar på din bil så länge du beställer dom med bultmönster 5*112 och et 35, sen när det gäller däcken så kan du ha både 225-35 eller 235-35!!!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
24 maj 2006
5/112 passar din bil. vilken inpressning du har vet jag ej. 19" passar, gäller bara att köpa mindre gummiprofil. däckförsäljaren vet det.

man lever bara en gång så lev väl!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
24 maj 2006
både 8x18" och 8x19" fälgarska fungera till din bil, men sen måste du kolla på ET-måttet (inpressningsmåttet) Du ska försökahålla dig så nära originalmåttet som möjligt..
Ju högre ETdestu längre in i hjulhuset kommer hela fälgen
Och ju lägre ET destu längre ut från hjulhuset kommer fälgen.
om fälgen harhögreEt än original fälgenså kan man använda Spacer plattor
du fårtänka på attnär du ska besiktiga bilen så får inte däckkanten sticka ut utanför skärmkanten
om det nu skulle vara fallet så så kommer du antingen få bredda skärmarna eller byta fälg

har vi ju däcken som ska på också, då tycker jag du ska ha 235/35-18" eller 235/35-19"
eftersom 40 profilär alderles lagom, om du nu inte vill tabort komforten helt och hållet
men du får inte ändra rullomkretsen mer eller mindre än 5%

Det finns omräknare som gör detta åt dig
Finns bland annatpå www.nordicaudi.com

/Malm3n

Team Insane Racing

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
24 maj 2006
Malm3n skrev:
Ju högre ETdestu längre in i hjulhuset kommer hela fälgen
Och ju lägre ET destu längre ut från hjulhuset kommer fälgen.

felfelfel, det är tvärt om, inpressningen mäts i mm och från själva anläggningsytan till fälgens mitt. alltså: ju högre ET destu längre in kommer fälgen. och ju lägre ET desto längre ut kommer fälgen. annars stämmer det wink

man lever bara en gång så lev väl!

Sök