3613
Sök

Mds M4 Vs Mds Torque T4

21 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#1
Har ett MDS M4 steg i bilen just nu. Skulle vilja få det lite bättre.

MDS skriver att deras T4 är sååååå mycket bättre..

Kan det verkligen stämma?

Båda är på 4x100 watt.

Nån som har någon erfarnhet? big_smile Eller kan säga ett steg som är bättre i samma prisklass som T4?

538 Inlägg
18 januari 2010
#2
JA alltså de är ju komponenterna i steget som bestämmer ljudkvallen, och du ska ju absolut inte stirra dig blind på watten, har jag hört iaf:)

MEn vad sdka du driva för basar?

Jag har ett Sinus Live SLA-1500V2 och är väldigt nöjd med de och då får du ju rätt mycke effekt för pengarna, och de ligger och nosar kring de priserna de med. köpte mitt för kanske 2 månader sen för 2500:)

Ska även tillägga att jag hade ett MDS GP4 till mina gamla MDS fanatic power 10", och när jag sen köpte sinus live steget och drev dom basarna med så vart det skillnad som på natt o dag:)
Senast redigerat av Golf2freak (18 januari 2010)


21 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#3
Framsystem: http://mobile.jlaudio.com/products_comp … comp_id=61

Bas: http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_483 med portad matchad låda.

Ska drivas smile

1 338 Inlägg
18 januari 2010
#4
Golf2freak skrev:
Ska även tillägga att jag hade ett MDS GP4 till mina gamla MDS fanatic power 10", och när jag sen köpte sinus live steget och drev dom basarna med så vart det skillnad som på natt o dag:)

GP4 är ett 4kanals steg
Sinus steget är ett Monosteg som är ännu kraftigare och enbart avsett för Basar wink

Till frågan:
T4an lämnar ungefär samma effekt men har lite mer påkostade delar inuti.

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

538 Inlägg
18 januari 2010
#5
mYGeL skrev:
Golf2freak skrev:
Ska även tillägga att jag hade ett MDS GP4 till mina gamla MDS fanatic power 10", och när jag sen köpte sinus live steget och drev dom basarna med så vart det skillnad som på natt o dag:)

GP4 är ett 4kanals steg
Sinus steget är ett Monosteg som är ännu kraftigare och enbart avsett för Basar wink

Till frågan:
T4an lämnar ungefär samma effekt men har lite mer påkostade delar inuti.

I know, men trodde att han bara skulle driva basar, och då är de ju att föredra mono:)


1 338 Inlägg
18 januari 2010
#6
Golf2freak skrev:
mYGeL skrev:
Golf2freak skrev:
Ska även tillägga att jag hade ett MDS GP4 till mina gamla MDS fanatic power 10", och när jag sen köpte sinus live steget och drev dom basarna med så vart det skillnad som på natt o dag:)

GP4 är ett 4kanals steg
Sinus steget är ett Monosteg som är ännu kraftigare och enbart avsett för Basar wink

Till frågan:
T4an lämnar ungefär samma effekt men har lite mer påkostade delar inuti.

I know, men trodde att han bara skulle driva basar, och då är de ju att föredra mono:)

Absolut det har du rätt i smile
Men går ej riktigt att jämföra mellan dem stegen det jag mena bara tongue

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

538 Inlägg
18 januari 2010
#7
Fast å andra sidan skulle jag nog köra separata steg om du nödvändigtvis måste ha steg på framsystemet?smile


538 Inlägg
18 januari 2010
#8
mYGeL skrev:
Golf2freak skrev:
mYGeL skrev:

GP4 är ett 4kanals steg
Sinus steget är ett Monosteg som är ännu kraftigare och enbart avsett för Basar wink

Till frågan:
T4an lämnar ungefär samma effekt men har lite mer påkostade delar inuti.

I know, men trodde att han bara skulle driva basar, och då är de ju att föredra mono:)

Absolut det har du rätt i smile
Men går ej riktigt att jämföra mellan dem stegen det jag mena bara tongue

haha nej de gör de ju absolut inte:P


21 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#9
Golf2freak skrev:
Fast å andra sidan skulle jag nog köra separata steg om du nödvändigtvis måste ha steg på framsystemet?smile

Klart man måste ha steg på framsystemet. Ger ljudet ett ordentligt lyft. Jag kör hellre med ett bra framsystem och ett slutsteg än bara ett bas och ett slutsteg smile

Men tillfrågan: Är det värt att sälja M4 steget för att sedan köpa ett T4?

Eller ska jag behålla M4 och köpa ett monoblock?

538 Inlägg
18 januari 2010
#10
rubenrutten skrev:
Golf2freak skrev:
Fast å andra sidan skulle jag nog köra separata steg om du nödvändigtvis måste ha steg på framsystemet?smile

Klart man måste ha steg på framsystemet. Ger ljudet ett ordentligt lyft. Jag kör hellre med ett bra framsystem och ett slutsteg än bara ett bas och ett slutsteg smile

Men tillfrågan: Är det värt att sälja M4 steget för att sedan köpa ett T4?

Eller ska jag behålla M4 och köpa ett monoblock?

JAg tycker nog att du ska behålla de du har o köpa ett monoblock:D

FAst å andra sidan vet jag ju inte om du ska köpa SLA-1500 till 1 bas på 600W fast vissa säger ju att man ska ha effekt till godo:P och de ska ju enligt tillverkare ge 550WRMS i 4 ohm..

Såhär står de på Blekingebilradio.se om de

NYA Sinus Live SL-A1500 V2 är ett mycket kraftfullt digitalt mono slutsteg som är efter följaren till det populära SL-A1500.

Konstruktionen i slutsteget är förbättrat för att snäppa upp styrkan i slutsteget på ett mycket positivt sett.

Konstruerat i Tyskland med bara de bästa komponenterna.


21 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#11
Golf2freak skrev:
rubenrutten skrev:
Golf2freak skrev:
Fast å andra sidan skulle jag nog köra separata steg om du nödvändigtvis måste ha steg på framsystemet?smile

Klart man måste ha steg på framsystemet. Ger ljudet ett ordentligt lyft. Jag kör hellre med ett bra framsystem och ett slutsteg än bara ett bas och ett slutsteg smile

Men tillfrågan: Är det värt att sälja M4 steget för att sedan köpa ett T4?

Eller ska jag behålla M4 och köpa ett monoblock?

JAg tycker nog att du ska behålla de du har o köpa ett monoblock:D

FAst å andra sidan vet jag ju inte om du ska köpa SLA-1500 till 1 bas på 600W fast vissa säger ju att man ska ha effekt till godo:P och de ska ju enligt tillverkare ge 550WRMS i 4 ohm..

Såhär står de på Blekingebilradio.se om de

NYA Sinus Live SL-A1500 V2 är ett mycket kraftfullt digitalt mono slutsteg som är efter följaren till det populära SL-A1500.

Konstruktionen i slutsteget är förbättrat för att snäppa upp styrkan i slutsteget på ett mycket positivt sett.

Konstruerat i Tyskland med bara de bästa komponenterna.

Drar inte digitala slutsteg en förjävla massa ström?yikes

Jag kan tänka mig ett jag måste köpa ett kraftigare batteri eventuellt två..?

538 Inlägg
18 januari 2010
#12
Eller varför inte köpra en 2Fkonding så har du löst problemet:D

Jag själv har en hollywood 2F, och jag upplever att basdunket vart mycket renare, och vid höga effekt uttag så finns de där lilla extra:)

Då slipper du ju även få spänningsfall:D


16 197 Inlägg
18 januari 2010
#13
rubenrutten skrev:
Golf2freak skrev:
rubenrutten skrev:

Klart man måste ha steg på framsystemet. Ger ljudet ett ordentligt lyft. Jag kör hellre med ett bra framsystem och ett slutsteg än bara ett bas och ett slutsteg smile

Men tillfrågan: Är det värt att sälja M4 steget för att sedan köpa ett T4?

Eller ska jag behålla M4 och köpa ett monoblock?

JAg tycker nog att du ska behålla de du har o köpa ett monoblock:D

FAst å andra sidan vet jag ju inte om du ska köpa SLA-1500 till 1 bas på 600W fast vissa säger ju att man ska ha effekt till godo:P och de ska ju enligt tillverkare ge 550WRMS i 4 ohm..

Såhär står de på Blekingebilradio.se om de

NYA Sinus Live SL-A1500 V2 är ett mycket kraftfullt digitalt mono slutsteg som är efter följaren till det populära SL-A1500.

Konstruktionen i slutsteget är förbättrat för att snäppa upp styrkan i slutsteget på ett mycket positivt sett.

Konstruerat i Tyskland med bara de bästa komponenterna.

Drar inte digitala slutsteg en förjävla massa ström?yikes

Jag kan tänka mig ett jag måste köpa ett kraftigare batteri eventuellt två..?

digitalsteg drar ju mindre ström än ett klass A/B steg..

å en konding löser inte problemet med förlite ström.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

21 761 Inlägg
18 januari 2010
#14
"Digitala" (oftast klass D) steg drar mindre ström än "vanliga" steg vid samma uteffekt, orsaken är att verkningsgraden hos de vanliga stegen är sämre. Däremot brukar ju klass D-steg kunna ge ut betydligt mer effekt, slutresultatet blir då att den sammanlagda strömförbrukningen ändå är högre om man dessutom har ett element som lastar ner klass D-steget rejält och att man spelar högt. smile

Det "digitala" steget drar alltså egentligen inte mer ström, grejen är att man har mycket mer effekt att ta till och när man utnyttjar den effekten så ökar också strömförbrukningen.
Senast redigerat av Drönirettab (18 januari 2010)

538 Inlägg
18 januari 2010
#15
NEj de kanske de inte gör, men de hjälper väl iaf till?big_smile


21 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#16
Jag vill fortfarande veta om ni tycker det är värt att köpa ett T4 istället? smile

4 693 Inlägg
1 februari 2010
#17
Golf2freak skrev:
NEj de kanske de inte gör, men de hjälper väl iaf till?big_smile

Nej? tongue

Booyakasha!

3 466 Inlägg
1 februari 2010
#18
Golf2freak skrev:
NEj de kanske de inte gör, men de hjälper väl iaf till?big_smile

Nja, det kondningen gör är att stabilisera spänningen för att ta bort blinkningar. Dock måste du ha en ganska stark kond. för att överhuvudtaget märka ngn skillnad.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

199 Inlägg
1 februari 2010
#19
rubenrutten skrev:
Jag vill fortfarande veta om ni tycker det är värt att köpa ett T4 istället? smile

köp ett slutsteg som är lite mer kvalite info om steget fanns det inte mycket, jo 4x100 wrms, ett slutsteg som lämnar den siffran kostar ganska mycket om det är i 4ohm, så det steget lämna inte det kan jag svära på. kolla runt på steg som lämnar 4x50 wrms kan man få tag på för samma pris, finns ganska mycket beg också, köp inte bara för att du har pengar ibland kan det vara bra o vänta för det brukar komma upp saker som man vill ha sen men då har man så klart inte de pengarna

3 466 Inlägg
1 februari 2010
#20
rubenrutten skrev:
Jag vill fortfarande veta om ni tycker det är värt att köpa ett T4 istället? smile

Hade jag varit som du hade jag behållt steget och satsat på ett DLS CAD11 till basen.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"


Sök