2961
Sök

HJÄLP Min 855 t5 startar ej.

13 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
Hejsan min 855 t5a startar ej, den tänder till & hoppar igång men dör nästan direkt jag släppt nyckeln, Jag har kollat stift, tändkablar & fördelarlock men helt utan framgång & den får soppa, har även testat med start-gas men inte ens då vill den gå! Är tacksam för alla tips jag kan få.

Volvo Tekniker
149 Inlägg
20 januari 2010
Frippess skrev:
Hejsan min 855 t5a startar ej, den tänder till & hoppar igång men dör nästan direkt jag släppt nyckeln, Jag har kollat stift, tändkablar & fördelarlock men helt utan framgång & den får soppa, har även testat med start-gas men inte ens då vill den gå! Är tacksam för alla tips jag kan få.

Hoppar den till vid varje försök?
Har du kollat så du har gnista och bränsle fram.

har du inte de så kan det vara ett relä som är kasst. Ett grått fyrpoligt, sitter mellan strålkastarna, över fläkten. är det kasst så får du varken gnista eller soppa smile

2 452 Inlägg
20 januari 2010
kan vara tändspolen med som är kass

döden kommer tillbaka

13 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
Fick igång den nu, men den går bara på 3-4 cylindrar,har gnista till alla stiften. Någon som har förslag vad felet kan vara?

Fotograf
1 319 Inlägg
20 januari 2010
rätt kul att alla som har problem med bilen oftast blir medlem den dagen dom behöver hjälp. sen ser man dom aldrig på sidan igen typ.

men kan vara som dom sagt tidigare tändspolen som är dåligt.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
20 januari 2010
fredda_king skrev:
rätt kul att alla som har problem med bilen oftast blir medlem den dagen dom behöver hjälp. sen ser man dom aldrig på sidan igen typ.

därav 120k medlemmar men aldrig mer än några tusen inne samtidigt....

2slow

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
20 januari 2010
har du gnista på alla cylindrarna men inte går på alla så verka de som att de inte komma soppa på dom andra, plocka bort stiften å kolla om de e blött på dom som bilen inte går på.

Fotograf
1 319 Inlägg
20 januari 2010
azid skrev:
fredda_king skrev:

därav 120k medlemmar men aldrig mer än några tusen inne samtidigt....

så sant så.. skulle vart nå krav om att vara med ett tag innan man får öppna egna trådar eller liknande.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

724 Inlägg
20 januari 2010
lmm som kanske är slut...om den går sönder så kan det bli så att bilen inte startar.

13 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
Jag har knista & soppa till alla cylindrarna, dock så fick man stå & mata på starten bra länge kanske 5 min innan den hoppade igång, men så idag så ville den inte starta alls, hörde hur den tände till men startade aldrig sen helt plötsligt va den helt död gick bara runt men verkade inte alls tända fast jag hade knista, & igår när den gick på 4 burkar så ryckte jag upp tändhattarna & vart skillnad på alla utom en & den hörde jag hur den typ pulserade när jag satte tillbaka den, tycker detta verkar jätte skumt.. Tacksam för svar för vad det kan vara. smile har även testat rycka ur lmm:en & vart ingen skillnad alls så verkar inte vara den heller.

Mvh
Senast redigerat av Frippess (20 januari 2010)

13 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
Hejsan har glömt att tillägga att jag har en 97a & att jag testade byta kamaxel givaren från min brors 855 t5 96a & blev ingen skillnad, men dock när jag bytte tillbaka till min igen så startade den & gick på 4 cylindrar, men måste jag gå in & nolla felkoderna om jag har några innan jag kan testa igen med nya delar så att säga, som tex kamaxel givare vevaxelgivare! tacksam för svar då jag vägrar lämna den till volvo! dem hade bilen tidigare & sa att det va vevaxeln som va sne/skev, något som jag tycker låter helt otroligt..

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
21 januari 2010
Säker på att alla spridarna öppnar som de ska? Dålig kontakt i en kabel kanske..

Sedan måste inte ett tändstift fungera bara för att de ger gnista när du tar ut och testar det. Verkar konstigt men har hänt förut.

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

13 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
Jag har hittat felet genom att byta fördelarlocket & tändkablar & lmm med en kompis, & då gick hon jätte bra.. men bytte sedan tillbaka till mina saker & märkte då att bilia i täby hade bytt plats på kablarna på locket, sen va lmm:en trasig så hon gick oroligt, men köpte en ny på skroten sen gick hon hur bra som helst, har dock sålt henne nu för hon kostade mig 7000kr att köpa & fick 22000kr för henne så smile

Sök